Sweeterica

Alla inlägg under juli 2009

Av Erica Eriksson - 14 juli 2009 23:25

va fan har jag gjort idag..

Sitter här på sängkanten o skriver o har jävligt taskigt minne..

Eh...

Först gick vi på stan lite... Det ohyggligt stora stan Härnösand.. Vi gick nästan vilse.. Tur att vi hade Emelie med oss.. Det är svårt att hitta i en storstad...

Va det nån som missade ironin!!!!!


Sen vart det Söråker o mormor igen.. Jag pladdrade med sköterskan om Blodvärde och socker..

Dom ska ta prover.. Bra!! Nu är jag ett nöjt barnbarn..

Va nere o rotade i källaren en stund.. Hittade lite gammalt skräp som passar bättre på Lenvädersgatan än i mormors källare..


Tillbaka i Härnösand gick vi o shoppade ett mobilt bredband på telia till mamsen... Detta betyder alltså att jag kan skriva mer... GÖTT..

För er som ruttnar ur då, läs inte då!!! 


Grillade med Emelie o mamma ute på gården.. Najs o gott

Synd bara att områdets katter använder gården som en enda stor kattlåda... O så klagar folk på hundar..

Idioter!!!!

Kanske ska glömma det annars så kommer jag att sitta här hela natten o skriva nått surt inlägg om detta...

Jag är glad.... 

Av Erica Eriksson - 13 juli 2009 23:23

Glöm nu aldrig detta:


gate upp o gate ner o glanera i skyltfönstera


pyrjolyk på toyrjet...



Av Erica Eriksson - 13 juli 2009 23:09

Idag åkte jag o mamsen till Härnösand o installerade oss..

Björn o Isabell va uppe med tuppen imorse.. Både jag o mamma vaknade.. Jag somnade om men min stackars mor kunde inte..

Isabell åkte till sthlm för att ta flyget till Portugal o Bubbe jobbade..


Innan vi åkte till Härnösand åkte vi till mormor i Söråker..

Lilla söta gamla mormor.. Jobbigt när man inte ser dom så ofta.. Det känns som att dom blir gamla så jäkla fort.. Mormor såg ju skitgammal ut... Jobbigt!! O blek.. såg ju nästan dö ut i hyn.. Nä det här går inte..

Imorgon ska jag prata med sköterskan... Vara en sån där jobbig anhörig..

Det gör inte mig ett skit, det är min mormor... Måste ju kolla så att dom sköter henne..


Sen åkte vi till staden vid havet (Härnösand).. Vi installerade oss i lägenheten som vi ska bo i.. Vi har hyrt den genom Emelie..

Det va jättefin.. Här kommer vi att trivas bra...

Kollar man på våran packning så kan man tro att vi ska vara borta i ett år.. Men icke!!

Bara två fruntimmer som reser..


Tog det lugnt på kvällen



Av Erica Eriksson - 12 juli 2009 22:58

Det blev inte middag så fasligt tidigt ändå. Jag kom fram till Björn vid kvart över tre.. Grillningen hade inte börjat än.


Vi väntade på Nicklas (Isabells pojkvän)..


Petzi va så jäkla duktig.. Han har en hundkoja ute på gården som han tycker är äcklig.. Han går in med hela kroppen men inte baktassarna.. Men för första gången gick hela han in, visserligen med lite tvång, men det gick.. O han stannade kvar. Otroligt!!


Middagen va skit god.. Mitt i maten så pladdrade vi med Sara från Equador.. Där satt vi på familjemiddag allihop utom Sofia.. Sara var ju faktiskt med via datorn.. Jättetrevligt..


Björn hade hyrt en film som vi kollade på.. Nja kollade o kollade.. Björn, jag o Isabell somnade..

Mamma o Niklas såg hela..

Men det jag såg va faktiskt skitbra..

Filmen va gammal, från 40talet nångång.. Charlie Chaplin som gör parodi på Adolf Hitler under kriget..

Jävligt modigt av Amerikanarna att göra en sån film i dom tiderna.. 

Av Erica Eriksson - 12 juli 2009 22:53

Jag o Emelie tog oss en promenad med Ronja ner till havet.. Underbart..

Skönt att ta sig en uppfriskande promenad sådär dagen efter.

Ronja blev så lycklig.. visste precis vart vi var påväg nånstans... Hon tappade väldigt fort och passande hörseln.. Eller så hör hon men skiter i det.. Jag tror på det sista.. brukar vara så..

Fort ner till vattnet 

Av Erica Eriksson - 12 juli 2009 10:35

Morrn morrn....


Nu sitter jag vid Emlans köksbord o inväntar lite frukost...

Vi va på Hamnkrogen igår... Mkt trevligt..

Lite bakis o skakis idag.. Eller nä inte mycket faktiskt..

Det va kul att gå ut o partaja i en sån liten stad.. Lite annorlunda än hemma.. Alla åldrar samlade på samma ställe.. Alla känner alla..
Men det va skitkul..


Ska bege mig tillbaka till Sundsvall om nån timme.. Hoppas jag är körbar..


Ska äta middag med familjen.. KL 15..

Vad är det för pensionärs fasoner? Vi har väl aldrig nånsin ätit middag vid 15..

Hm jaja... Gott lär det ju bli iallafall.. Mamsen o hennes bror är båda kalasbra på att laga mat..

Av Erica Eriksson - 11 juli 2009 22:48

Väl framme i Sundsvall mötte mamma mig på stationen o sen träffa vi Emelie..

Vi åkte till stora torget o åt lunch... O så gott med sushi.. Mums!!

Sen begav vi oss på tur.. kolla runt lite.. Måste ju turista ibland 

Av Erica Eriksson - 11 juli 2009 10:29

Vilket jävla meck!!

Nån nerramlad kabel höll på att förstöra hela min resa...

Skulle byta tåg i sthlm.. skulle ha 30 minuter på mig att byta men nu är är gbg tåget försenat 40 minuter...

Ojojoj va nervös jag va en stund där.. Började fundera på när nästa tåg går..


Pladdrade med Emlan för att förbereda henne på att jag kommer nog jävligt sent..

Min kära mor behagade inte att svara... Nåja nu är det väl skit samma..


Nu sitter jag på tåget mot Sundsvall iallafall.. Tåget var snällt nog att vänta in oss från gbg...


I am on the road again...

Ovido - Quiz & Flashcards