Sweeterica

Alla inlägg den 24 juli 2009

Av Erica Eriksson - 24 juli 2009 10:26

Efter Junibacken kändes det som att det va dax att åka hem. Det blev en promenad tillbaka till Slussen fast vid slottet tog jag en avstickare in i gamla stan. Det är otroligt fint att promenera omkring i gamla stan. Alla små gränder och butiker. Massa restauranger och cafeér. Otroligt mysigt!

Sen tog jag bussen tillbaka till värmdö.. Skönt


Det kommer lite kort från gamla stan när min mobil har skärpt till sig.. Den låtsas som den inte finns och vill därför inte synas på datorn..


Nu har telefonen kammat till sig

Av Erica Eriksson - 24 juli 2009 10:16

Hittils har jag kännt att det har varit helt underbart att göra stockholm alldeles själv.. Inga andra åsikter, jag har kunnat göra vad jag vill när jag vill. Ändra mina planer utan sura miner. Titta på MITT Stockholm som JAG vill.

Tills jag kom till junibacken.. Helt plötslig va jag ensam!! Jobbig känsla det där. Jag vill ju se junibacken för att jag älskar sagor och Astrid Lindgren. Vem älskar inte Astrid?

Får man inte gå o titta på sånt utan barn.. Är man konstig då?? Isåfall är jag jävligt konstig o står för det!!

Många konstiga blickar fick jag men ändå stolt över att jag kan göra saker själv för mig själv utan att ha nån med för att det ska se bättre ut. I kassan sa dom: Har du inga barn med dig?

Vid tåget sa dom: Är du ensam?

Jag hade det jättetrevligt. Det var helt fantastiskt därinne och jag kan absolut rekomendera alla att gå dit, men familj eller utan. Speciellt sagotåget. Åh va fint det va!!

På villa villerkulla var det teater för barnen eller för mig. Beror på hur man ser det.. Tyvärr va maten ingen hit. Jag borde tagit pannkakorna, men jag försökte vara lite vuxen o tog potatissallad med kräftstjärtar och aioli.. Låter mumma men smakar inte mumma.. Synd!!

Av Erica Eriksson - 24 juli 2009 10:04

Idag va planen såhär: Promenera från slussen till djurgåden och gå på Junibacken och biologiska museet..

Det blev inte så..

Istället blev det en promenad från slussen mot djurgården, men halvvägs kom nått ivägen.

När jag kom till nybroviken stannade jag för att ta mig en glass.. Satte mig på kajen o tittade på utsikten..

Så himla trevligt!!

Jag råkade hamna på en båt o åkte en två timmar lång guidad tur runt sthlm. Inte dumt alls faktiskt!!

Skönt att man inte är så fastrutad i vad man bestämt utan kan ändra sig bara så där. Det va en jättetrevlig tur oh jag såg massa.


Men tillbaka i nybroviken fortsatte jag min promenad mot djurgården. Det finns en jättefin gågata utefter strandvägen som jag promenerade på.. Mysigt att gå o glo på folk o titta på båtarna..

Nu började jag känna mig hungrig.. Kollade på ala ställen jag gick förbi men kontaterade att det inte dög.. Vet inte vad jag va sugen på, men inte på det som erbjöds iallafall.. Tror jag tittade in på fyra ställen...

Bestämde mig för att äta på junibacken istället

Ovido - Quiz & Flashcards