Sweeterica

Alla inlägg den 10 juli 2009

Av Erica Eriksson - 10 juli 2009 21:10

Nu har jag packat, städat och tvättat hela kvällen..

Helt slut nu!!!

Har levt på Bamyl hela dagen idag för att bevisa för mig själv att jag inte är sjuk...

Stod o strök kläder när koffeinet hoppade ur kroppen på mig.

Fan, jag höll på att somna på strykbrädan. Men jag är inte sjuk!!

Jag hade en plan på att åka hem till Cecilia o supa bort sjukdomen.. Men jag orkar inte..

Min soffa e så jäkla skön.

Avbokade den planen iallafall.. Thomas kom över o hämtade extranyckel.. Cecilia ska vara kattvakt när jag e borta. Skönt att inte behöva tänka mer på det.. Vilken jävla tur att jag har kompisar..


Pladdrade med Emelie halva kvällen.. Hon har en plan, eller numera har VI en plan.

Planen är inte helt klar än, men det kommer den att vara innan 12 imorgon hoppas jag.. Ska ringa mamsen kl 11 o fixa lite..

Planen består iallafall i att jag kommer frem i Sundsvall vid 16 o då ska vi åka runt o titta lite på den fantastiska naturen i norrland..

Emelie pallrar sin rumpa från Härnösand till Sundsvall för detta.. Sen om jag lyckas övertala min kära mor så tar jag o Emlan mammas bil till Härnösand o partaja på Hamnkrogen...


Nä nu e jag trött...måste nana..

Natti natti

Av Erica Eriksson - 10 juli 2009 10:16

Vaknade i morse av väckarklockan (mobilen)..

NEJ!!

Ont i halsen.. Inte idag!! Sista dan på jobbet innan semestern.. (förutom extrajobbet på sönd, men det räknas inte)

Jag vägrar starta min semester med en jävla förkylning..

Hm, om jag vänder mig om o snozar en stund så blir det säkert bättre.. Men icke!! Inte ens efter 10 snozningar är det bättre..

Lika bra att ge upp o kliva upp.. Jag kan ju inte vara hemma idag, sista dagen, halvdag dessutom.

Upp o ut i badrummet, fram med medicinlådan o rota.. Vad kan tänkas finnas här då??

Hitta massa bra grejer..

C-vitamin, berocca, halstabletter, echinagard o bamyl koffein....

Nu jävlar ska det prepareras... Jag ska långsamt men förhoppningsvis smärtfritt kväva min utblommande förkylning... Dö förkylningsjävel Dö...


I vanliga fall brukar jag låta naturen ha sin gång.. Ligga halvdöd i ett par dagar är helt ok ibland, men inte nu... Hela semestern på spel...

Jag ska äta varenda vitamin som finns o dricka litervis med echinagard...

Undra om inte alkohol är jävligt bra.. Supa ihjäl baskiluskerna..


Dö förkylningsjävel dö!!!

Av Erica Eriksson - 10 juli 2009 10:02

Eftersom min fina förkylning inte rymmer någonstans så får jag inte gå o jobba på söndag..

Den lilla gossen som jag jobbar hos varje söndag är jätte infektions känslig..

Stackarn hamnar på sjukhus för minsta lilla bakterie, framför allt i lungorna..

Så jag måste sjukanmäla mig..

O då har jag kommit på att om jag ändå inte ska jobba på söndag så kan jag lika gärna åka upp till släkten på en gång istället för att vänta till måndag...


Sjuk har jag inte tid att vara, det får bli nån annan gång..

Bästa polaren Bamyl koffein får följa med på resan.


Jag har lyckats hitta en biljett till imorgon bitti... Tidigt...

Ovido - Quiz & Flashcards