Sweeterica

Alla inlägg under februari 2010

Av Erica Eriksson - 28 februari 2010 19:15

Jag har spenderat hela helgen på mitt extrajobb. Ett kortidsboende i Partille.

Känns skönt att kunna fortsätta extrajobba trots graviditeten, det ger en del pengar. Pengar är ju något som man absolut inte kan få för mycket av när man väntar barn, man kan nog förresten ALDRIG få för mycket pengar, gravid eller inte. Man hittar alltid hål att stoppa pengarna i.

Därför känns det bra att kunna fortsätta. Jag jobbar bara var 4 helg så det är inte så ofta, nog därför jag orkar. Hoppas att jag ska kunna jobba till och med maj.


Medans jag spenderade helgen på jobbet så spenderade Sebastian helgen i källaren och i klädkammaren. Han har fixat i källare så att vi fått mer plats för all skit. Kalasbra!!

I klädkammare har han murat, putsat o grejat. Jag vet inte faktanamnet på vad han gjort men han har grejat med väggen. Nu är väggarna redo för tapet. Så skönt!!

Nu har vi ett fint EKO där som sprider sig fint till hallen. Så mysigt att lyssna på..


  


Kära prinsen Qvintus spelade Sebastian ett spratt förut. Han öppnade alla byrålådor och lådorna i nattduksborden.. Qvintus egna lilla nöje. Han heter inte längre prinsen han har fått det fina namnet knäppis. Passar honom kalasbra, han är en knäppis..

Men det bästa med honom just nu är att han har slutat skita på golvet.. Han håller sig i lådan.

JAG HAR LYCKATS!!! Trots brist på pedagogik..

Av Erica Eriksson - 26 februari 2010 09:10

Eftersom jag skrev om bajs sist så är det väl bara passande att prata kiss idag..


Det är så roligt ibland att läsa på alla hemsidor om graviditeter och vad som händer vecka för vecka i min kropp. Alla sidor handlar ju om hur det OFTAST är. Sånt gäller tydligen inte mig.

Jag läste lite i förra veckan om v20. Där stod det att nu minnsann har illamåendet gått över (står typ i varje vecka) och tröttheten och trycket på blåsan har blivit bättre.

AAhh men eller hur!!!

Ja, illamåendet är borta, men det har varit borta sen v11. Tröttheten försvann oxå i v11 för att återkomma med buller o bång i v14 för att inte försvinna alls.

Trycket på blåsan blir bara värre o värre. Förstår inte vart trycket skulle försvinna nånstans, har inte förväntat mig att det ska försvinna. Trodde ALLA gravida va kissnödiga konstant.

Det roliga är att sålänge jag sitter ner så är jag inte ett dugg kissnödig, när jag ställer mig upp så blir jag AKUT kissnödig. Värst är det på jobbet om jag sitter länge framför datorn eller sitter i bilen o ska ut för att handla.

Jag har aldrig varit på så många offentliga toaletter förr. Jag måste alltid lokalisera en toalett. Stackars sambon får alltid vänta på mig för att jag måste kissa..

O tur är det att han är med. För utan honom så hade jag kissat på mig på Frölunda torg hur många gånger som helst. Jag hittar inte alls där men det gör han. O det är gratis att kissa där!!!!!!!!!!!! Underbart!!!!!

Annat är det på Backa Plan. Där kostar det 5 spänn o när man kommer in så träffas man alltid av en underbar instängd kissobajs doft. Inte lika underbart!


Jag har blivit väldigt glatt överaskad 2 gånger faktiskt. Coop på Eriksberg har en kundtoalett. Helt ok toa, visserligen så kosta den 5 spänn, men nu har jag vant mig vid att alltid ha en femma med mig (nä, jag ljuger nu, oftast så är det Sebastian som har en femma).

Men gladast blev jag när vi stod i kassan på Media markt i sisjön. Vi skulle betala o jag ville växla 5 kronor till toan vid ICA (funderade samtidigt på hur jag skulle klara mig ända dit) och tjejen i kassan säger:

Men vi har en toalett där inne.

O pekar på en dörr 5 meter ifrån mig. O denär gratis!!!

Herregud vilken lycka för en gravid tjej i ett alldelesstraxkissarjagpåmig tillstånd.

Där har jag varit flera ggr nu.. Bra toa!!


Tidigare så kunde man åka till stan o shoppa i flera timmar utan att behöva kissa en enda gång. Funkar inte så längre..

Nu har jag ett standard program för resor utanför min och jobbets dörr.

Jag kissar innan jag åker, sen hämtar jag Sebastian på jobbet i Eklanda, sen åker vi dit vi ska, jag kliver ur bilen och hamnar genast i mitt alldelesstraxkissarjagpåmig tillstånd och säger att jag måste till en toalett. Går sakta med säkert till en toa o kissar (kan absolut inte gå fort, då kissar jag på mig), Sebastian står utanför o ser uttråkad ut, sen gör vi våra ärenden, sen går jag till närmaste toalett o kissar IGEN o går till bilen o åker hem. Kissar gör jag självklart så fort jag kommer hem oxå...


Jag har kommit på något roligt!!

Jag går ju upp o kissar på natten, faktiskt bara 1 ggr. Två gånger har det hänt att sovrumsdörren är öppen på morgonen och jag inte kommer ihåg att jag har varit uppe. Så jag har börjat fundera på om det är så att jag går o kissar i sömnen.

Om jag gör det så får väl alla inbladade vara jävligt tacksamma att det är toan jag kissar på i sömnen. En vacker dag kanske jag sätter mig på mattan eller i soffan.

Det hade vart nått..



Av Erica Eriksson - 24 februari 2010 18:34

Min dietist ringde mig idag på jobbet och hade goda nyheter.

Jag fick en ny tid till henne imorgon eftersom att jag va "sjuk" sist. Hon frågade oxå om jag kunde gå på vattengympa idag.

Jag har stått i kö i några veckor till en vattengympa för gravida med en bmi på över 35.

Jag är ju som sagt ingen smalis. Ingen hemlighet direkt   


Det va jätteskönt att röra på fläsket utan att känna sig otymplig o tjock. Jättetrevliga tränare (en sjukgymnast o en barnmorska) och jättetrevliga tjejer i gruppen. Kul att träffa lite nytt folk..


Ok, över till något som hälften av er skiter fullständigt i o resten blir äcklade av. Men, ser det ut som jag bryr mig. Min blogg! Mina tankar..

Lite gravid äckel problem:

Jag har ju börjat äta järntabletter, precis som nästan alla andra gravida gör.

Men jag är inte som alla andra (om nu nån trodde det).

Av järntabletter får nästan alla förstoppning och jävligt många gravida är förstoppade redan innan dom börjar med järntabletter. Så då får man sitta på dass o trycka allt man pallar o spräcka halva rumpan typ var tredje dag. Hemorrojder är en fröjd för många gravida.

INTE FÖR MIG!!!

Jag måste alltid vara lite tvärtom...

Jag är inte ett dugg förstoppad.. Jag välkomnar lite förstoppning..

Snälla gör mig förstoppad...

Jag har varit kass i magen sen jag blev gravid och hoppades på att tabletterna skulle jämna ut saker o ting.. Men eller hur!!

Blev ju ännu värre!!


Underbart va!!!


Nu skiter jag i det ämnet och vill bara säga att min lilla snosegos bebis lever rövare i mammas mage varje dag och det är helt underbart...

  

Av Erica Eriksson - 22 februari 2010 17:20

Bilen är våran nu... Pratade precis klart med banken o sen bilhandlare Patrik.. Vi bör kunna hämta våran älskling på fredag.

Åh va jag är tjejigt glad. Sitter o fnittrar för mig själv o dansar lite.

Sebastian är manligt glad. Han säger att bilen är våran på fredag, utan ett smajl.

Men hallo säger jag, slår lite på honom o klappar händerna o dansar lite.

Vi har en bil... Trallala!!!

Jag fick ett litet smajl tillbaka, kan ha med min fina dans att göra?!


Hursomhelst så är bilen våran och vi kan ta den till tyskland nästa onsdag.. Gött!!


Skulle ringa mamma o berätta nyheten. Hon svara inte, men meddelandet på hennes mobil blev störtskönt.

Medans jag ringde så hörde jag min Qvintus i kattlådan. Så samtalet blev såhär:

Hej mamsen!

sniff, sniff

sorry att jag sniffar men Qvintus har varit på lådan och det luktar skit här.

Fniss, fniss

Du måste ju svara när jag ringer o ska berätta roliga nyheter.

Men vi hörs sen, puss



Av Erica Eriksson - 22 februari 2010 16:11

Herrejävlar va smal jag är....


Ställde mig precis på vågen och älskade verkligen resultatet (jo men visst)..

Nu har jag passerat 8 kg sen jag blev gravid..

Helvetes jävla skit säger jag bara...


Har gått halva tiden nu och ökat 8 kg redan. Hur fan ska jag se ut när jag är i nionde månaden.

O alla säger: Men det är klart att du går upp i vikt, du är ju gravid.

Fattar väl jag oxå puckon, det är inte så att jag lever i nån fantasivärld o tror att man blir smal av att vara gravid..

Kan man inte få gnälla av sig utan att få höra: Men du är ju gravid nu..

Eller så får man höra: När jag va gravid, då gick jag minsann upp 30 kg..

En av dom mest spännande är: Herregud, jag gick faktiskt upp 30 kg och vägde ÖVER 90 kg när jag födde..


Det är då man borde svara:

Ja men va kul för dig!!! Jag började min graviditet på ÖVER 100kg.


JA jag är gravid, men inte fan tycker jag att det är så jävla roligt att ställa sig på vågen o se sin kurva gå spikrakt uppåt.


Låt mig få gnälla utan era brahaigaråd o tips...


Av Erica Eriksson - 21 februari 2010 15:46

Idag bestämde vi oss för att åka o kolla på en bil som vi såg på blocket. Den såldes av en bilhandlare i Tagene...


När vi kom ut till våran parkering för att hämta golfen så va den totalt insnöad. Snö överallt.. Plogbilens chafför måste vara ett pucko. Han har plogat in alla bilar på hela parkeringen. Jävla pucko. Fattar inte hur dom tänker när man gör så. Om man plogar in alla bilar så behöver man ju inte ploga vägarna för inga bilar kommer ut.

Det finns några bilar här ute som kommer att ha skitstora problem att komma ut.

Vi lyckades komma ut tillslut.. La in backen o gasade som fan..


Vi lyckades ta oss till Tagene o kollade på bilen....


 


Fin va!!!

Citroen C5

2003:a


Vi har faktiskt köpt den!!

Papperna är klara, bara lilla bankdelen kvar. Ska prata med dom imorgon..

Det känns skitbra..


Vi har köpt en bil.. Overkligt men skitkul..

Hoppas affären blir klar snabbt så att vi kan hämta våran nya fina bil..


På vägen hem åkte vi förbi mamma o Yngve o lånade hink o spade.. Haha.. Spade iallafall o en sop. Sen åkte vi hem o skottade våran parkeringsplats. Fler än vi som gjorde det faktiskt.

Vilket underbart väder! Solen skiner och visst är det kallt men det är skönt..

Kände av foglossningen o ryggen men det va skönt att göra något o jag kan liksom inte bara stå o titta på medans min karl jobbar hårt, så vi hjälptes åt.



Av Erica Eriksson - 19 februari 2010 14:15

Hur jävla dum får man bli???


Här har jag minsann klagat o ändrat mitt schema så att jag INTE ska bära massa kartonger för då får jag foglossning som fan..

O vad gör jag!!!!!! Bär såklart!!!!!


Pucko!

Jag skulle "bara" fixa lite i lagret för att få lite ordning på kaoset. Har varit i lagret sammanlagt 2 timmar..

Tänkte för mig själv att jag måste "bara" flytta den kartongen, o sen den o den o den..

Efter ca 10 tänkte jag att:

jaja jag får väl ha lite ont ikväll då, vad gör det om hundra år..


FÅR MAN ÅNGRA SIG NU!!!!!


Varför, varför, varför tänker jag så dumt.


Nu har jag bajont o undra hur i hela hisingen jag tänkte. Vadå: jaja får väl ha lite ont sen.....

Hallå pucko det är fredag o du har bestämt dig för att ligga i soffan och inte röra dig på hela helgen eller? För det är ju så kul att kvida så fort man ska röra sig..

Jag som hade en plan (innan kartongerna) på att jag skulle komma hem och våldta min man.. Får nog skippa den planen o gå över till en "dufårjobbasåliggerjaghärsomendösill" plan istället.


Av Erica Eriksson - 19 februari 2010 09:35

Herregud va mitt huvud är fullt nuförtiden...


Så mycket tankar och funderingar. Jag är inte van vid sånt. Jag brukar ha stenkoll på allt och om jag inte har det så skaffar jag det. Det funkar inte så längre..


JAG ÄR FÖRVIRRAD och måste tyvärr leva med det just nu. Men det gör att jag inte har nått tålamod. Mest synd om Sebastian faktiskt..

Jag är inte bara förvirrad på vissa saker utan allt...


Hemma: Så jäkla mycket som ska göras innan juli. Det ska renoveras färdigt och shoppas saker. Kostar massa pengar!!! O när ska vi hinna med det!!


Resa: Ska till tyskland för att träffa svärfamiljen, ska till sthlm o träffa min familj. Kostar massa pengar!!! O när ska vi hinna med det!!


Bil: Vi ska shoppa en bil. En kombi som inte är för gammal. Kostar massa pengar!!! O när ska vi hinna med det!!!


Jobbet: Katastrof! Men allt kommer att bli bra TILL HÖSTEN! Jag får vara med o göra alla förändringar till det bättre men missar själva finalen. :-(

Kostar inga pengar för mig!! Men mycket att hinna med + sköta jobbet..


Kärlek: Måste vårda våran kärlek. Kostar inga pengar!! Men när fan ska vi hinna med det när jag bara sover!!


Så allt jag tänker på hela tiden är att allt är dyrt och att jag är trött och orkar inte tänka.

Det finns stunder när jag tänker ganska klart. Då inser jag att det kommer att ordna sig.

Då inser jag att vi tjänar ganska bra ihop så att vi kommer att ha råd med bilen, vi kommer att kunna köpa allt som vi behöver till bebis. Resorna blir inte så dyra, Vi sparade 2000.- denna månaden till tyskland och soppapengar till sthlm har vi råd med. O tänk alla prylar vi kommer att få av folk.

Nonne rotar fram alla grejer som min systrar har haft, BM rotar i garaget efter plastsystrarnas saker, Svärmor rotar fram alla Sebastians och hans bröders prylar.

Jag vet ju att allt kommer att vara klart innan trollet ploppar ut och är det inte det så fixar det sig DÅ..


Min förvirring handlar bara om att jag stressar upp mig själv och att jag inte har kontroll..

Jag måste försöka lära mig att det är OK.


Erica!

Du måste inte veta allt hela tiden, Du måste inte ha kontroll hela tiden.......


BLÄ vilken svår läxa

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6 7
8
9
10 11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards