Sweeterica

Alla inlägg under juni 2010

Av Erica Eriksson - 10 juni 2010 19:38

Sov faktiskt ända till 8 idag.. Skumt men det va skönt..

Har varit en duktig tjej o dammsugit o svabbat golven idag. Blev helt slut o genomsvettig. Ingenting går speciellt fort längre..

Men jag är nöjd som fan..

Skulle ju piska mattorna idag men jag orkade inte + att jag skulle iväg mitt på dagen.. Men som sagt så är det en annan dag imorgon så jag gör det då.


Åkte till stan för att träffa chefen o kollegorna.. Chefen skulle bjuda på lunch som en våravslutning.

Vi åt på rosencaféet i trädgårdsföreningen. Det va jättefint där.. Dom skulle ha bröllop på eftermiddagen/kvällen.. Så fint dukat. inte dumt alls att ha mottagningen där..

Vi åt räkor allihop.. Fan va gott det va! Jag får passa på att äta fisk o skaldjur när jag äter ute eftersom Sebastian inte äter något sånt.

Vi hade jättetrevligt men tyvärr så kom inte Thomas. Han skulle på något annat.

Så det va jag, Malin (chefen), Thom & Perrti.


Jag har blivit så jävla fäpplig så det är inte klokt. Jag kan ju för fan inte äta längre. Jag tappar något varenda gång. Jag kan inte ha samma tröja på mig mer än en halv dag typ (är jag hemma så skiter jag i det).

Jag blir sur på mig själv när jag spiller HELA tiden o Sebastian säger ingenting (tur för honom).

Tappar jag inte maten PÅ tröjan så tappar jag den INNANFÖR.. Helt hopplöst!!

Tuttarna är lite ivägen nuförtiden.. fast inte lika ivägen som magen..


Mina brallor sprack alldeles nyss.. Typiskt!

Skulle sätta mig ner framför tvn o hela brallan sprack. Typ 15 cm. Skit oxå!

Tänker ju fan inte köpa nya iallafall.

Av Erica Eriksson - 9 juni 2010 20:00

Vaknade vid 7 imorse precis som alla andra dagar.. Jag är alltid uppe med tuppen o tycker att det är ganska skönt.. Då har jag hela dagen framför mig.

Men imorse gick jag upp, åt frukost o somnade i soffan i en timme. Antar att jag behövde det. Tror att min kropp känner av rätt ordentligt att jag är höggravid just nu eftersom att jag är så trött o behöver nana rätt ofta.

O då tänker ALLA i min närhet: Men sluta greja hela tiden då!!!!!!!!!! Ditt pucko!!!

Jag må vara ett pucko men jag måste greja (tror att det sitter i huvudet) +  att det är snart klart.

Efter imorgon så hoppas jag att allt i våran lägenhet är klart för jag har bara golvet och mattpiskningen kvar.

Idag dammade jag badrummet o vardagsrummet. Skönt!!!


Efter det så va det dags att göra sig iordning o åka till Linnéplatsen för att träffa tjejerna från min gravidvattengympa. Några av dom iallafall. Planen va från början att vi skulle ha picnick i slottsskogen men med tanke på det vackra vädret så blev det en fika vid minigolfbanan istället.

Sällskapet va skittrevligt men själva fikan va inget att hänga i julgranen.

Jag tog en varm choklad och en kladdkaka. Choklade smakade som om den va gjord på vatten o kladdkakan, ja vad säger man om den, jag är ju van vid Rosa Panterns kladdkaka så jag är bortskämd. Hursomhelst så har jag inga planer på att fika där igen. Blä!!

Tur att sällskapet uppvägde den dåliga fikan. Det va skitkul att träffas igen o pladdra graviditeter. Vi ska träffas snarft igen. Kul!

Hoppas det kommer fler nästa gång. Idag va vi 4 st.

När jag kom hem så va middagen klar. Så god han är min karl.

Nu har han samlat ihop mattorna åt mig (utan att jag behövde fråga), jag ska ju piska dom imorgon..


Imorgon ska jag träffa kollegorna o chefen för en typ vårlunch/fika.. Ska bli trevligt som fan


Hej hopp

Av Erica Eriksson - 8 juni 2010 20:33

Gud va jag har varit trött hela dagen idag. Har inte gjort många knop idag..

Va på mvc på förmiddagen. Barnmorskan ville ha urinprov o kolla mitt blodtryck en extra gång för att jag har haft några tecken på havandeskapsförgiftning..

Men hej hopp det va inge fel på mig.. Gött!!!!!


Några knop har jag gjort idag iallafall..

Har putsat fönstret i sovrummet och dammat sovrum, bebisrum o hallen..

O nu tänker alla (typ 3 pers) som läser min blogg: Vadå inte många knop?? Hon har ju gjort massor..

För eran info så kan jag tala om att damma dessa rum tar några minuter..

Ni som känner mig vet att jag inte är en prydnadsmänniska så det blir inte så mycket att damma då..

Så skönt!!

Tänkte ta badrummet oxå men där tog orken slut.. Tänkte "bara" ta en lunchpaus men det blev en lunchpaus och en lunchnap i soffan..

Åh det va så skönt o mysigt faktiskt.

Balkongdörren stod öppen, så jag låg o lyssnade på ösregnet medans jag nanade.. Kändes sommrigt som fan..


Jag har varit förvirrad nu igen.. Och tro fan att det handlade om tvätten IGEN!!!!

Sebastian frågade igår (måndag) när jag skulle tvätta, jag svarade imorgon (tisdag). Då säger han: Jaha, på onsdag då..

Hahaha han är SÅ rolig..

Hursomhelst så gick han till tvättstugan o kollade och kom tillbaka o sa:

Det va idag...

Av Erica Eriksson - 7 juni 2010 18:05

Idag har jag grejat.. Igen!

Ovanligt va. Men jag har tagit det ganska lugnt faktiskt.. Har suttit ner o grejat för att jag har haft skitont i ryggen idag.. Det känns ordentligt i svanken att jag har en gigantormage.. Men en mycked söt gravidomage som är i vägen väldigt ofta.. Väldigt ofta!!

Nu är mitt kök skitrent... verkligen skitrent.. Fönstret är putsat, ugnen är rengjord, luckorna är torkade, kylen är ren m.m

Grymt nöjd..

Planen va att börja damma o putsa fönstret i sovrummet men jag fick ge upp den planen. Jag blev svintrött o va tvungen att lägga mig i soffan i lata mig lite.

Så nu är min plan ändrad. Planen består just nu i att inte göra ett skit mer idag..

Sovrummet springer ju inte någonstans så imorgon är en annan dag.

Bra plan va!!!!


Hm... jag kan ju inte riktigt hålla mig ifrån att greja så det kan hända att jag ber Sebastian att hjälpa mig att samla ihop mattorna (dom ska piskas på det gamla hederliga sättet).. Jag ska inte piska dom idag men det är skönt om dom är förberedda.. Om dom inte är det o jag får för mig imorgon att jag ska göra det under dagen så kommer jag att lyfta vårat stenvardagsrumsbord alldeles själv.. O det har jag ju märkt att det inte är någon bra idé..


OK, ni märker imorgon hur det gick..

Av Erica Eriksson - 6 juni 2010 18:00

Igår började vi med att åka till Hornbach..

Eller nä det gjorde vi inte. Medans jag tog en dusch så gick Sebastian till bilen för att försöka fixa ljuset som inte funkar...

När jag va klar så gick jag till bilen o där stod han o svor.. Fuck va sur jag blir..

Alltid när han ska göra något så måste han svära åt tamigfan allt. Han blir så jävla otrevlig o jag orkar inte lyssna på skiten så det va jävligt nära att gå upp igen..

Hur som helst så kom vi iväg tillslut.. Fast jag måste tillägga att jag va skitsur..

Vi shoppade insynsskydd till balkongen, blommor, en lampskärm och lite väggdekorationer till bebisrum..

När vi kom hem så fortsatte han med bilen o jag satte igång med balkongen..


Resultatet blev:

Efter en tripp för att köpa glölampor så funkar nu ljusen på bilen (tur för han)..

Bilen blev tvättad

Balkongen blev ren

Balkongmöblerna blev rena

Blommorna blev planterade

Fönstret o dörren till balkongen blev putsade

Insynsskyddet blev nästan uppsatt..


Snart blir balkongen helt färdig. Underbart!

Hade en ganska bra dag förutom att jag va hyffsat hormonell hela dagen. Surade massor o störtgrinade en gång... Jävligt jobbigt!!


På kvällen grillade min snygging åt oss. Kändes riktigt somrigt.

Fint väder, rengjord balkong och doften av grill.. Mycket mysigt!!

Av Erica Eriksson - 5 juni 2010 19:40

Idag har vi med gemensamma krafter grejat som fan hemma..

Vardagsrummet är klart

Hallen är klar

Badrummet är klart

Bebisrum är klart

Sovrum va klart innan

Köket va klart innan

Kvar är nu städning av hela skiten sen får bebis komma när han vill och jag ska lata mig varenda dag.

Nä nu ljög jag igen, balkongen är kvar..

Underbart att vi har kommit så långt i fixandet..


     


Jag har fått tagit typ 300 pauser idag.. Ont hit o ont dit..

Inatt fick jag för att jag möblerade om igår. Har haft förvärkar hela natten. Till o med så att jag funderade på om jag hade lyckats sätta igång förlossningen men det lugnade ner sig..

Okay.. Nu lovar jag att jag inte ska möblera om något mer innan bebis är född...

Får ju bara skit för det ändå..


Nu sitter jag o känner doften av mat.. Mmmmm

Vi har gjort hemlagad pizza..

Av Erica Eriksson - 4 juni 2010 19:00

Idag har jag varit dum.. Enligt alla andra iallafall.

Själv är jag mycket nöjd med mitt dagsverke.

Jag har möblerat om i sovrummet. Flyttat på alla möbler och även fixat bebis sovkorg.

Jävligt nöjd med resultatet faktiskt.

 

Sovkorgen är visserligen lite väl puttinuttig för min smak men vad gör man inte för familjen..

Bebis kommer att sova i den ett tag sen blir det spjälsäng. Men skönt att sängen är klar nu utifall han skulle råka ploppa ut. Njae nästan klar, behövs lite lakan oxå..

Mitt på dagen fick jag ta en paus för jag skulle till mvc.

Beklagade mig lite för barnmorskan. Jag har fått så jävla svullna fingrar och det gör så jävla ont i dom. Det enda svaret jag fick var att jag skulle ta kontakt med arbetsterapeuten för att få handskenor att sova med för att minska vätskan.

Glöm det!!!!!!

Jag dör redan av värmeslag på natten, inte fan tänker jag ha på mig nått på händerna, då lever jag hellre med massa vätska o ont..

När hon kände på magen så frågade jag henne vad hon trodde om storleken. Liten bebis eller stor bebis..

Väldigt politiskt svarade hon: Han är nog normalstor..

Vad är normalstor frågade jag?

Upp till 4 kg svarade hon..

Hon är så tråkig, så tråkig. Aldrig kan man få hennes åsikt, hon säger bara "korrekta" saker hela tiden..

Jag är ju bara nyfiken, det är inte så att hon är min gud och jag tror på allt hon säger.. Men hon har väl åsiker eller??

Tillslut när jag sa att jag tror att han blir stor så erkände hon att det trodde ju hon oxå.

Surprice!!!! Med min gigantormage så bör han bli stor annars betyder det att min mage består av fläsk.. ICKE!!!


När jag kom hem så gjorde jag färdigt i sovrummet o svor över att dammsugarjäveln dog mitt i allt.. BLÄ!!!

Sen fortsatte jag till vardagsrummet o började greja där.

När älskling kom hem så åkte vi o shoppade..

3 st sydamerikanska silverhajar

6 guppisar

o en ny dammsugare..

Hoppade in på coop oxå, köpte grillad kyckling..

Vi har varit riktigt lata hela veckan, inte lagat mat en enda gång. Det har blivit pizza, hamburgare, köttfärs som vi hade i frysen o nu kyckling..


Innan vi åkte så fick jag skäll...

För att jag är dum nog att möblera om ensam...

Av Erica Eriksson - 3 juni 2010 18:45

Idag hade jag tvätt tid.. På riktigt!! Min tid va uppsatt o allt. Ibland kan jag vara duktig.. Tog inte fel på dag..

Så dagen har spenderats av att tvätta och organisera färdigt köket. Färdig med köket nu. Är mycket nöjd med resultatet faktiskt.

Fast egentligen så kan man ju inte begära annat, det är ju faktiskt jag som gör det, då kan det inte bli annat än jävligt bra.

Grejade lite i hallen oxå fast utan utmärkande resultat så det är knappt värt att nämna.

När min sexbomb kom hem så åkte vi o handlade på Lidl som vanligt.

Efter det så gjorde vi nog inget mer. Inte som jag kommer ihåg iallafall, men som sagt så har jag inte alltid huvudet med mig nuförtiden.

Har några bilder iallafall

  Världens snyggaste vagn


   

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards