Sweeterica

Alla inlägg under juni 2010

Av Erica Eriksson - 2 juni 2010 14:15

Idag har jag varit på en dejt med ett födelsedagsbarn. Det är Cecilias dag idag..

Jag blev hämtad av Cecilia, Wincent och Elliot o så begav vi oss till Rosa Pantern..

Det blir alltid samma mat när vi är där.

Grillad Kycklingmacka

The o kladdkaka...

mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm det är så jävla gott!!!!

Det va mysigt o sitta där o pladdra skit.. Man behöver sina polare, det är ett som är säkert..

Cecilia lyckade tappa sin plånbok men som tur va så var det en snäll själ som hittade den o ringde henne medans vi fikade. Det hade legat precis utanför bilen.

Vilken jävla tur va?!

Båda barnen va så duktiga så. Wincent blev trött på slutet men det kan man ju förstå. Hur kul kan det va att sitta o lyssna på två gamla tanter som vi. Jag tyckte att han va duktig som höll ut så länge..


Innan min dejt så grejade jag hemma med köket. O gissa vad jag gjorde? Jo jag organiserade.. Haha!! Surprice!!

Jag hann inte färdigt så jag fortsatte efter fikan. Åh det blir så jävla bra. När jag höll på som bäst så kom älskling hem o han började oxå greja. Bra karl det där.

Han satte upp taklampan i bebisrum men det va lättare sagt än gjort för han fick byta ut hela uttaget i taket så det blev en hel del tyska svordomar. Efter det så satte han upp vårat ny nyckelskåp

    Fint va!!!


Jag tog det lugnt med organiserandet, hade en jävla massa sammandragningar o blev gråtfärdig när jag slog i magen hela tiden. Den är i vägen o jag glömmer att den är där. Jobbigt!


Jo just det.. Jag är lika förvirrad idag som igår. Gick upp i morse o sorterade tvätten för att jag skulle tvätta. Skickade ett sms till Cecilia o sa att jag hade glömt det igår men att jag kom på nu att jag skulle tvätta idag. Så jag undrade om vi kunde fika efter kl 13. Sen gick jag ut till tvättstugan o där stod en snubbe o tvättade. Min första tanke va: Jävla idiot, ska det vara så svårt att minnas när man ska tvätta. Detta är min tid.

Sen insåg jag att det va jag som va idioten! Jag ska tvätta imorgon!!! Pucko!!

Gick in igen o smsade Cecilia o sa att jag är förvirrad o att vi kan fika när som helst..

Av Erica Eriksson - 1 juni 2010 13:45

Jag har fått hela veckan om bakfoten.. Eftersom att vi kom hem från Tyskland igår måndag så har jag fått för mig att vi åkte hem i söndags och att det är måndag idag.

Jobbigt att vara förvirrad!!

Nu har jag börjat med det som jag har längtat efter. ORGANISERA!!!

Finns det nått bättre?? Nope, skulle inte tro det.

Har börjat med bebisrum men det blev lite stopp efter några timmar för jag behöver mera typ korgar att ha grejer i (i bokhyllorna därinne)..

Lagom till mitt abrupta stopp så ringde Anna o terroriserade mig.. Smsade med Anna igår kväll ang att komma hem till henne o luncha med Jenny idag..

Jag kände att det skulle vara skitkul men kände mig seg som fan efter min sömnlösa Tysklandsresa.. Hursomhelst så är inte jag så svårövertalad.. Via sms kan det vara svårare (då har jag lättare att komma undan) men i telefonen så går det pritty easy att övertala mig..

Lyxigt blev det oxå. Jenny kom o hämtade mig och även lämnade mig efteråt.

Åh det va så trevligt.. Kändes som old times faktiskt.

Det har varit lite si o så mellan Anna o Jenny men nu kändes det kalas.. Vi har ju faktiskt känt varandra i typ hundra år o nu är alla hemma på dagarna så det är bara att passa på att umgås.

När min älskling kom hem så va han sugen på att åka o köpa fishis till akvariet.. Han har ju tjatat om att få ta upp det stora akvariet ur källaren o nu när vi köpte den gigantiska skänken så ställde vi akvariet ovanpå. Precis innan vi åkte så "inredde" han det.. Så söt o förväntansfull o stolt..

Han va så söt när han frågade om vi kunde köpa fisk..

Vi (han) har bestämt att det ska vara coolare fiskar i detta akvariet så detta blev det:

3 st silver hajar

1 regnbågshaj

1 grå mal som går på extacy

& en amöba mal (cool som fan)

Dom sydafrikanska silverhajarna va slut så vi passade på att beställa några..

Sen shoppade vi massa växter.. Passade även på att åka till Ikea så att jag kunde få mina korgar/lådor. Tro fan att inte alla fanns. Blä!!! Men jag fick två iallafall..

Vi hittade ett fint nyckelskåp i en liten prylaffär som vi var tvungna att införskaffa.

När vi kom hem så fixade Sebastian med akvariet. Det blev så fint o han är så stolt.. Det är HANS akvarium :-)

  Där sitter han o spanar på sina fiskar.. Sötnos..


  Där är våra silverhajar

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards