Sweeterica

Alla inlägg den 25 juli 2009

Av Erica Eriksson - 25 juli 2009 18:04

Mn vilken underbar dag  jag har haft idag... Har varit nostalgisk hela dagen.. Bestämde mig för att besöka mina gamla kvarter.. Är ju född i Stockholm men flyttade till Göteborg när jag va 9. Åker fortfarande tillbaka en del för att hälsa på familj o vänner. Men jag har inte promenerat runt alldeles för mig själv o filosoferat. Det va helt fantastiskt.. Började med att ta tunnelbanan till Hötorget för att sen promenera nerför Sveavägen. Gick på alla gatorna som betydde nått för mig. Kungstensgatan (född där och dagis låg där), Luntmakargatan (bodde där), 7eleven på Sveavägen (köpte godis där som barn), Dalagatan (Lilla AF, min skola), Vegagatan (fritids), Odenplan( en liten leksaksaffär som jag minns väl. Jag och Arminda gick dit o köpte varsin leksak för pengar som Arminda fick av sin mamma, jag lånade pengar av henne, mamma blev inte ett dugg glad), Vasaparken (lekte som fan där. På den tiden fanns en bergbana, oj va kul vi hade i den). Vid Observatorielunden vart jag skittrött. Efter tre dagars promenerande runt sthlm va mina ben döda.. Köpte mig en skvallertidning och en redbull o satte mig i gräsat o relaxade.. Tillomed solen tittade fram. Tror jag satt där en timme. Sen bar det av hemåt mot Värmdö..

På kvällen tog jag & Nonne en tripp till Strömma kanal bar o tog en öl eller två.. En kalasavslutning på en underbar dag.

Ovido - Quiz & Flashcards