Sweeterica

Alla inlägg under juni 2009

Av Erica Eriksson - 6 juni 2009 20:11

Idag har jag verkligen inte gjort nånting..

glott på Bfilmer på TV, spelat lite sims. Tog en dusch iallafall..

Så jäkla nöjd med håret.. Gjorde rakpermanenten i måndags. Blir bara nöjdare o nöjdare. Det är så kul att tvätta håret o inse att när det torkar så är det rakt.

Inte helt van än dock.. Glor i varje spegel jag går förbi, o speglar mig extra mycket.. Haha!!

Tydligen så är det inte bara jag som är ovan utan mina föräldrar oxå.

Pratade med mamma förut och efter en stund sa jag att det är så skönt med rakt hår o mamma bara tystnade (oj va hon tänkte) innan hon skrattade o sa: ja just det, jag satt o tänkte på dig i i ditt lockiga hår. Mamma saknar mina lockar..gör inte alla mammor det

Pratade även med pappsen för en stund sen (pappa har inte så stor koll). Pappa visste inte om att jag hade gjort det (han bor ju i sthlm så han har inte sett det). Han tystnade oxå (han tänkte han med) o sa: Hur fan är det du ser ut, ja just det du har ju lite lockigt hår (snarare korkskruvar men vem tänker på det), hur ser du ut i lockigt hår?

Dom är underbara mina päron.



Av Erica Eriksson - 5 juni 2009 19:43

Duktig tjej o cyklade imorse..

Sen spenderade jag hela dagen med att flytta möbler på jobbet..

Käkade som vanligt en sallad till lunch (har gjort det dom senaste två veckorna, måste bli av med lite fläsk).

Kombinationen träna hårt 22.00 torsdag kväll, cykla till jobbet, bära massa möbler och sallad är inge bra..

Jäklarns jag blev helt slut.. 14.30 kurrade magen som fan, skrek verkligen efter mat. Så brukar den inte göra.. Insåg att frågan är om min trötta kropp orkar med att cykla hem (kanske dör i sista backen). Inge bra..

Sa det till ena kollegan som tyckte att jag va töntig. Han tyckte att jag kunde väl leda cykeln upp för backen. Klart jag kan, men det är inte riktigt rätt.. Känner jag mig själv rätt så skulle jag ta i allt jag kan..

Jag tyckte att jag har rätt att vara lat.. Tränat varenda j... dag..

Cykeln står kvar på jobbet. Jag tog spårvagnen..


När jag kom hem tog jag bilen till affären o handlade mat.. Taccos.. gud va gott det va.. Av nån skum anledning så smugglade någon ner chips o godis i min påse. Förstår inte vem det kan vara.. Men man kan ju inte slänga mat..

Smakade mums!!

Av Erica Eriksson - 4 juni 2009 19:25

Gjort idag??

Cyklade inte!!

Vaknade sent som vanligt o insåg att allt går mycket fortare med bil.. 10 min sen ändå..eller vad det mer?? Ignorerade klockan när jag kom fram..


Shoppade efter jobbet!!

Eftersom att jag rensade ut all skit igår så måste jag ju fylla upp med nytt..

Det blev smink, hårspännen.. Faktiskt inget mer.. Ganska bra jobbat..


Mamsen sa häromdagen att hon hade fått ett hett tips om en skomakare.

Lite underlig (går omkring barfota och har alltid en sliten gammal kavaj på sig) men billig..

Jag hittade lite i garderoben igår som jag absolut inte vill slänga men som är lite paj..

Jag har inga problem att slänga det mesta, men skor kan man inte slänga..

Skor är fantastiskta!! Speciellt pumps.. Så kul o shoppa skor, inte kängor o sån skit. Det ska vara pumps eller snygga stövlar..

Mina problem med skor är att jag har för lite pengar och att jag nästan aldrig använder pumps.. Det hade sett ut om jag hade promenerat omkring på jobbet med ett par rosa pumps, bärande på en kartong.. Nä inge bra.. Funkar inte med pumps då.. Jävligt synd..

Men när det är dax att bli snygg så åker dom på..

Tror jag har 3 par som aldrig är använda.. jaja!!

Snygga är dom iallafall..

Hursomhelst så tog jag med mig 3 par och ett par byxor (trasig gylf) till skomakaren..

Äntligen fixa favvoskorna..

Billig!!!!! Nope!!! 130 spänn för gylfen... allt går på 600 nånting..

O jag var tvungen o SLÄNGA ett par.. Gick inte att laga.. SNYFT!

Kände mig asledsen tills jag kom på att nu kan jag ju shoppa mer skor. För om man slänger 1 par så måste ju det betyda att man får köpa 3 nya par..

Hm, måste nog sälja lite fonder..




Av Erica Eriksson - 3 juni 2009 22:19

Cyklade till jobbet imorse..

Började med det för flera veckor sen men så kom den förbaskade ljumsken ivägen..

Har sagt att jag inte ska cykla förrän det är helt läkt.. Men jag hinner ju bli gammal innan dess..

Tyckte att det va konstigt att det gick så trögt, tänkte mest att jag har kass kondis, men det va pyspunka.. Tur att det ligger 2 bensinmackar på vägen.

Okej, kass kondis har jag men inte så kass..

Tvättade när jag kom hem o fick slängmani.. Då är det lika bra att smida medans järnet är varmt..

Började lite nätt med sminket, sen blev det hela badrummet (massa skit man köper) för att övergå till byråerna och sedan garderoben..

Gud va skönt att rensa ut!!


Med den lilla orken jag hade kvar ställde jag mig o spela wii fit..

Så nu är jag orkeslös (men nöjd över dagen) o ska gå o nana..


Av Erica Eriksson - 2 juni 2009 22:09

Idag är ingen vanlig dag... för det är Cecilias födelsedag...

Sjöng fröken Cecilia på hela dagen..


O jag min flantratt glömde totalt bort.. Pinsamt!!

Vi har pratat om denna dag flera gånger o jag glömmer ändå..

Pratade med Cecilia på telefonen när jag var på jobbet o vi pratade om ditten o datten...o pengen trillade inte ner förrän hon sa att hon skulle till bageriet o köpa tårta....

Men jag fick tårta ändå trots att jag va en kass kompis.. Hon fick puss o kram och har en present inneståede (hon visste inte vad hon önskade sig)

Firade Cecilia hela kvällen med Thomas (sambon), Wincent (sonen), Mia, Roger och Sverker ( känt Cecilia sen barndomen)


Sen var det dax för sängen.. Natti natti

O grattis igen!!


Av Erica Eriksson - 2 juni 2009 14:30

Har en liten fundering kring alkohol…

Har alltid varit en partypingla som tål hur mycket som helst.. Men ack jag har blivit äldre… Jobbigt jobbigt!!

Tål ingenting nuförtiden… O jag säger som polaren Rickard: Jag har helt enkelt blivit en amatör på alkoholfronten…

Men undrar något över fredagens alkoholintag… Lyckades tydligen få i mig en hel del i alla fall (flörtade lite med nån från en annan verksamhet  också, mindre bright) men det var bara vitt vin hela kvällen.. O dagen efter mådde jag bra!!!

Är inte detta fruktansvärt märkligt.. Det är liksom inte riktigt jag.. Jag ska ligga utslagen i sängen o knappt orka dra mig till soffan utan att det gör ont överallt.. Konstigt!!

Så frågan är då:

Blir man inte bakis på att bara dricka vin, eller är det bara vitt vin det gäller, eller bara den sorten som jag drack???

Om det är sorten så blir jag ledsen.. har ingen aning om vad det var..

Av Erica Eriksson - 1 juni 2009 12:23

Bättre sent än aldrig.. Här kommer rapporten


Ok.. vad hände på fotbollen nu då?? Vi kom dit taggade som fan.. Nu jävlar ska vi vinna..

I våran grupp var det fyra lag.. Laget med mest poäng gick vidare till semi.

Vi fick inte möta alla, utan alla spelade bara 2 matcher.. Kasst!!

 

Första matchen var mot Hög Standard (vaktmästarna och ekonomiavd)..

OjOj va bra vi va.. Vann med 2 noll!!

Jag o Jonna spelade högerbackar o bytte med varandra när vi blev trötta.. Vi höll högerkanten perfekt..

 

Nästa match var mot Kvillebäckens Elit (tror dom var från kvillebäckens hemtjänst). Ett lag med bara tjejer och en kille i mål.. Men när vi spelade mot dom så hade dom raggat upp ett nyförvärv (fusk).. Fan honom gillade vi inte… Gick ju inte ens att tackla bort.. Stadig som ett jävla kylskåp.. Men i slutändan så klassade vi ut dom totalt.. 6-0!!!

 

Efter glädjen hade lagt sig så började mina lagkamrater snart inse att: Skit också, vi kommer kanske inte att gå vidare.. Trots två vinster!!

Laget vi inte hade mött (Herrgårdsskolan) hade också klassat ut Kvillebäckens Elit och hade 7 poäng inför sin sista match.. Vi hade 8 poäng efter båda våra matcher…

Dom mötte Hög Standard. Och Hög Standard som var våra svurna fiender sen våran första match blev nu våra bundsförvander… Om dom skulle vinna så skulle vi gå vidare..

OjOjOj vad vi hejjade på dom..

Men dom lyckades inte lägga in ett enda mål.. Dåligt!!

Borde dom väl kunnat göra för våran skull..

Så det är deras fel att vi inte gick vidare…

 

Sen vart det duschen (piffi piffi) och middag.. Äntligen alkohol!!! Vi hade kalas trevligt hela kvällen och likt den amatör på alkohol som jag blivit på senare år så blev jag kalas på slutet.

Men kul hade vi…


Av Erica Eriksson - 1 juni 2009 10:13

Nu är jag ingen happy camper alls... Tycker nog att kirurgen kan ta o stoppa upp sin kniv nån annan stans..


Tog ju bort en inflamerad svettkörtel i ljumsken för ett tag sen.. 4 maj rättare sagt....

11 maj gick jag tillbaka för att det gjorde fortfarande så JÄVLA ont.. Det såg så fint ut så.. ingen infektion.. Bara ett jobbigt områge att ha stygn i.. Men stygnen ska nog sitta ganska länge så att det verkligen läker..

15 maj togs stygnen.. fortfarande inte läkt.. men det ser så fint ut.. Tilloch med SSK undrade om stygnen verkligen skulle tas... Fortsätt göra omläggningar så läker det snart... Jag har nog lagt en förmögenhet på omläggningsmaterial.. Men snart är det läkt....

28 maj... den stora dagen.. Första dagen utan omläggning... det ser läkt ut.. JIPPIE!!

31 maj.. 3 facking dagar senare är det rött, gör ont, för att lite senare öppna sig igen och läcka lite mysigt var...

1 juni.. åker förbi kirurgen för att han ska kolla... Det ser så fint ut så.. inga problem..

Är det konstigt om man blir gråtfärdig eller...

Men det är så fint så..

Behövs inte göras nått, ser så fint ut..

Lyckades övertala honom att ge mig antibiotika iallafall.. Men jag fick inte använda det.. För det ser så fint ut så..

SKITER JAG FULLSTÄNDIGT I....(går till nån annan nästa gång)

Ovido - Quiz & Flashcards