Sweeterica

Alla inlägg den 8 juni 2009

Av Erica Eriksson - 8 juni 2009 13:42

Nu gick jag tillbaka för att jag måste ta kort på den svåra timern o ser båda två står där o grejar..

Hahaha.. Verkar som att Perrti kom till undsättning.. Tur!!


Thomas undrade om jag minsann kunde bättre. Han sa: Kan inte du ställa in den andra då utan att titta på den första.

Ok sa jag o ställde in den på att den skulle stängas av kl 14.30

Då sa han med ironi i rösten: Va bra du e


By the way.. Skit lukten! Vet inte om jag tycker att den har blivit bättre.

Nu doftar det en blandning av baj o citrus.. Hm.. Måste nog fundera ut nått bättre.

Doftljus kanske.. Göra hela rummet gulligt o tjejigt bara för att jävlas lite.. Kan vara en plan!!

Av Erica Eriksson - 8 juni 2009 13:39

Vi har ett dilemma på jobbet..

Kaffebryggaren är tydligen svåravstängd. Hade stått på hela helgen.

Va tråkigt det hade vart om hela stället hade brunnit upp.. Inget jobb att gå till..

Oj va jobbigt!!!

 

Vi har pratat om detta förut, att den måste stängas av. Det är alltid Thomas som tar upp detta samtalsämne och av nån skum anledning så tittar han alltid på mig när han säger det.. Jag är det enda på detta bygge som inte dricker kaffe så jag anser inte riktigt att det är mitt ansvar.. Mitt ansvar är nog isåfall vattenkokaren..

Och det är ett stort ansvar.. Tänk om jag skulle glömma den!! Den är svår att komma ihåg ska jag tala om.. Det är ren tur att den faktiskt stänger av sig av sig själv.

 

Hm.. i alla fall så åkte Thomas o köpte timer till kaffebryggaren.. Inte dumt alls för då behöver ingen komma ihåg nått.. Passar alldeles utmärkt!!

Flantratten kommer tillbaka och försöker sätta i kontakten.. Kunde ju resten av oss ha räknat ut att Thomas köpte fel. Han köpte ojordat (han visste inte att den var ojordad utan trodde att allt man köper är jordat) med förklaringen att va fan det finns väl ingen som använder ojordat nuförtiden..

Senare fick han ett litet utbrott på den stackars maskinen.. Den fungerar ju fan inte..

Han slog på den och skakade den…

O Perrti går förbi o säger: Den fungerar nog bättre om du stoppar i kontakten..

Asgarv från oss alla..

 

Thomas kom tillbaka alldeles nyss efter att ha varit och bytt den.. Hörde honom sitta i köket o svära..

Gick dit o kollade.. Där sitter han på huk framför kaffebryggaren och läser instruktionen till den oerhört svåra timern..

Nu gick Pertti förbi o sa: Ställ in klockan också.

Hahaha undrar om detta nånsin kommer att lösa sig.. Får nog gå in med min expertis o hjälpa honom..

Ovido - Quiz & Flashcards