Sweeterica

Alla inlägg den 6 juni 2009

Av Erica Eriksson - 6 juni 2009 20:30

Mina katter är så störda va.. men dom har ett visst underhållningsvärde..


Siri är väldigt mycket bondkatt. Klarar sig själv o behöver ingen annan. Hon vill ha gos på hennes villkor. Ibland går det flera dagar mellan gångerna som hon hoppar upp i famnen o vill gosa. Men hon är ändå med mig hela tiden. Hon går upp när jag går upp. Hon är inne i badrummet när jag gör mig iordning. Sitter utanför duschen o väntar tills jag e klar. Följer med till köket. Håller alltid koll på var jag är. Kan vara halvjobbigt att aldrig få vara ifred på toa. Hon älskar verkligen badrummet. Ibland sitter hon inne i duschen (undra vad hon tänker på då?). Hon bara sitter där eller ligger på badrumsmattan fast jag inte är där. Knäpp katt!!

Qvintus däremot är väldigt mycket raskatt. Han är fin i kanten. På kvällen när jag går o lägger mig så kommer han o buffar lite då ska jag lyfta på täcket så att han kan ligga under, men huvudet får inte vara under utan jag ska sträcka ut armen så att han kan vila huvudet på min arm. Haha.

På morgonen skiter han fullständigt i mig, skriker bara att jag är dum som går upp ur sängen o stör hans sömn.

Han ligger kvar i sängen hela dagen medans jag är på jobbet. Mot kvällskvisten vaknar han för att promenera till vardagsrummet och lägga sig på armen i soffan igen.. Snacka om latmask.

Siri försöker leka med honom o lyckas väl iband få honom att springa nån meter.

När maten är slut i slålarna står båda o skriker som om dom inte fått mat på en hel vecka.. Det är nästan så att dom dör.

Siri är annars tyst, Qvintus är den som pratar. O jävlar va han pratar. Han kan sitta rätt upp o ner på golvet o bara skrika. Då är det dax att kolla vad som är fel. Då kollar jag maten o lådan, ibland tror jag han bara skriker för nöjes skull.. Det brukar sluta med att jag säger: Vad fan skriker du för? Då tystnar han o blir sur.


Jag har ett dilemma med katt lådorna. Kattsanden duger inte för prinsen. Han gör sitt på utsidan ibland trots att jag rensar jämt.

Siri vill ha sin låda lite lagom skitig annars blir hon sur. När jag tömmer den helt o gör den ordentligt ren så skriker den annars så tysta Siri åt mig och rullar sig i lådan så fort jag är klar.

Qvintus ska ha sin låda skinande ren annars bli han sur.

Trodde jag löste allt när dom fick varsin. Men nej!!

Qvintus gör allt i sin låda (kiss o bajs), men Siri den filuren bajsar bara i sin låda och går över till Qvintus låda för att kissa, vilket då gör att Qvintus blir sur o bajsar på utsidan.

Tror inte han gillar sanden heller så nu har jag köpt en ny..


O jag har en helskön grej med Qvintus.. Han är inte dum han.

För ett tag sen satt jag i soffan o såg att understa lådan i byrån i hallen var öppen och att Siri satt o glodde på den. Tänkte inte mer på det sen. Trodde väl att jag hade glömt den öppen (varför jag nu skulle gå i en låda med mössor o vantar i på sommaren). Den var för övrigt stängd senare på kvällen men då hade jag glömt hela händelsen. Tills några dagar senare insåg jag att jag inte alls hade öppnat den. Jag såg Qvintus (byrån i sovrummet denna gång) öppna nedersta lådan, gå in och lägga sig en stund, hoppa ur och stänga efter sig. Inte konstigt att alla mina lakan är fulla med katthår..

Han går i byrålådorna och Siri klättrar i garderoben..

Underbart med djur


Av Erica Eriksson - 6 juni 2009 20:11

Idag har jag verkligen inte gjort nånting..

glott på Bfilmer på TV, spelat lite sims. Tog en dusch iallafall..

Så jäkla nöjd med håret.. Gjorde rakpermanenten i måndags. Blir bara nöjdare o nöjdare. Det är så kul att tvätta håret o inse att när det torkar så är det rakt.

Inte helt van än dock.. Glor i varje spegel jag går förbi, o speglar mig extra mycket.. Haha!!

Tydligen så är det inte bara jag som är ovan utan mina föräldrar oxå.

Pratade med mamma förut och efter en stund sa jag att det är så skönt med rakt hår o mamma bara tystnade (oj va hon tänkte) innan hon skrattade o sa: ja just det, jag satt o tänkte på dig i i ditt lockiga hår. Mamma saknar mina lockar..gör inte alla mammor det

Pratade även med pappsen för en stund sen (pappa har inte så stor koll). Pappa visste inte om att jag hade gjort det (han bor ju i sthlm så han har inte sett det). Han tystnade oxå (han tänkte han med) o sa: Hur fan är det du ser ut, ja just det du har ju lite lockigt hår (snarare korkskruvar men vem tänker på det), hur ser du ut i lockigt hår?

Dom är underbara mina päron.



Ovido - Quiz & Flashcards