Sweeterica

Alla inlägg den 12 juni 2009

Av Erica Eriksson - 12 juni 2009 20:12

Vi va på tippen iallafall. Så jäkla skönt att slänga massa skit.

Måste nog åka till tippen oftare, för jisses vilken gojting det jobbade där. Söt, trevlig o hjälpsam. Vilken kombination..

Vad gjorde jag mer?? Inte mycket, det är fredag.


Efter jobbet åkte jag till skomakaren o hämtade mina skor o byxor. Jättenöjd är jag, förutom en sak. Han använde beigebrun tråd. Jag skulle valt svart. Men vad kan man begära. Han är ju inget designsnille direkt. Får nog leva med beigebrun tråd.. Fast för 300 jävla spänn borde man få svart tråd..

Sen åkte jag vidare på invigning. Tjejen som fixar mina naglar har flyttat. Öppnat salong på Karl Johansgatan. Cissis salong (smygreklam)!! Det va jättetrevligt. Drack cider o åt snacks. Fick hålla mig ifrån vinet (körde ju), men vad gör det.

Hon hade 20% rabatt på alla varor, så jag va tvungen att shoppa lite. Det blev rengöringslotion, ansiktsolja o ansiktskräm. Gick på 500 nånting. Skönt att ha grejer nu. Köpte även en nagelfil för 10 spänn. Jättetrevliga människor som var där. Minglade en stund, sen var det dax att åka o handla. Magen kurrade ju.

Det blev sushi till middag.

Av Erica Eriksson - 12 juni 2009 11:27

Oj Va jag försov mig idag..

Thomas skulle börja senare idag för att han skulle hjälpa ett boende att köra sina boende till sina dagliga verksamheter. Ingen där hade körkort idag. Så det va bara Thom o jag som skulle vara på jobbet i tid idag. Jaja Pertti oxå men han har ju fixartjänsten (han tillhör oss men ändå inte, väldigt förvirrande, Behöver nog en lathund).


Låg o sov så skönt. Hörde något långt långt där borta. Öppnade tillslut ögonen o insåg att det va mobilen som ringde. Tog upp den o tittade på den. Det stod Thom (ena kollegan) på den, kollade sen på klockan 07:54..

Helvete!! Jag börjar 07:30..

Sa typ: Hej, jag sover.

Han svara: Jag med, eller gjorde för 5 minuter sen, nu är jag på jobbet.

Helt sjukt. Allt blev så skumt. Jag sov ju så skönt.

Studsade upp ur sängen fortfarande sovande. Hoppade i lite kläder, på med lite deo, in med en tandborste i munnen o iväg. Fortfarande sovande!!

Sov nog fram till 10 iallafall. Nu är sladden till min hjärna i kontakten igen. Tur det..

Men hann bli förbannad innan hjärnkontoret öppnade sig. Jobbigt!!

Vi ska till tippen idag, slänga all skit på jobbet. Jag, Thomas o Thom.

O Thom den flantratten inser att han har ju ett viktigt möte mellan 10-12..

Jävla, jälva skit, Så jävla typiskt är det enda som går omkring i mitt huvud.

Alltid när man ska göra nått så kommer nått annat ivägen..

Jag va ju tvungen att sura över detta lite, det är min natur.. Satt där på min stol o tittade ut genom fönstret o surade o väntade på att ena bussen som vi skulle ha till tippen skulle komma.

Thomas sa nått viktigt och faktiska ganska smart, men det lyssnar väl inte jag på. Fan låt mig vara sur o tycka att ni är idioter. Det sa jag inte, men jag sa att jag tänker att vara sur!!

Då kom den blå bussen. Tur det kanske!!

Så jag bussade över personalen som satt i över till våran buss o körde honom tillbaka till sitt ställe. Under tiden fyllde Thom o Thomas den blå med skräp.

Medans jag körde så blev humöret bättre. Hjärnan trillade liksom på plats.

Väl tillbaka va jag trevlig igen.

Pojkarna hade jobbat så bra. Vi satte oss o körde till tippen.

Klart att den är stängd, men ingen fara på taket. Erica, inte bli arg!!!

Vi ska köra skiten efter lunch. Så nu måste jag gå o äta så att vi hinner detta..

Puss o kram

Ovido - Quiz & Flashcards