Sweeterica

Alla inlägg den 11 juni 2009

Av Erica Eriksson - 11 juni 2009 21:56

Satt o pladdrade med kollegorna innan vi åkte hem.. Vi beklagade oss lite!! Det måste man göra ibland (eller ganska ofta).

Jag beklagade mig som vanligt över hur klantskallarna där uppe tänker när dom ska spara pengar.

Asså allvarligt talat, om vi normala svenssons har en ekonomisk kris så sparar vi o vad börjar man med? Onödiga inköp såklart!!! Sen förbrukningsmaterial!! Inte fan åker du o shoppar möbler om du e fattig!

Du skippar oxfilén och köper falukorv för 19.90 på Lidl eller shampo på öb. Man fortsätter inte som vanligt.

Är detta så jävla svårt att föra över till stadsdelen.

Eftersom att våran verksamhet köper in alla IKEA varor till stadsdelen så vet ju vi vad som köps. Jag tycker att det är jävligt märkligt att vi fortfarande har verksamheter som får lov att köpa. Borde inte inköpsstopp betyda inköpsstopp.

Varför fortsätter alla handla samma dyra förbrukningsmaterial. Det finns ju bra mycket billigare på upphandlingslistorna. Fattar inte.

Dyra jävla mackor från en riktig krögare o massa blommor köper skolorna in till avslutningarna men vi får inte den utbildningen som vi behöver för det är för dyrt.

Nästa år vill dom spara in på personal... HALLO börja spara på riktigt istället.

Tydligen så är alla korkade o döva där uppe.


Krävs det inte utbildning o hjärna för att bli chef.

Antar inte.

Gött, då kan ju tillomed halvkorkade lilla Erica som kan räkna ekonomi bli chef.

Av Erica Eriksson - 11 juni 2009 21:43

Håller fortfarande på med lathundarna från hell på jobbet, men fick en trevlig paus idag.. En av våra gamla deltagare kom och hälsade på idag. Mycket trevligt.

Åkte hem till Cecilia efter jobbet idag o umgicks en stund. Känns som jag inte har gjort det på länge. Det går upp o ner. I vissa perioder hänger jag där varenda dag..

Åh lillskiten Wincent kan gå. Så duktig! Det va jättekul att se honom promenera omkring efter bollen.

Sån skön stil sådär i början. Ser verkligen apfull ut. Vingel, vingel. Jag får säga till Cecilia att sluta spetsa vällingen.

Han är helt underbar!


Väl hemma va jag en duktig tjej o städade. Satte igång diskmaskinen o slet fram dammsugaren. Ingen bra kombination. Poff sa det 2 gånger. Kolsvart!!

Va fan!! Ska man inte kunna göra två saker samtidigt i min lägenhet eller?

Jävligt märkligt!! Det är helt enkelt så att min lägenhet är av manligt kön. Dåligt!

Jag fick vänta på diskmaskinen, men nu är det rent.

Nu har jag varit ännu duktigare än tidigare.. Slängt TRE par skor till!!

Mmmmm. Du fatta va jag e duktig


Hur jävla länge ska man behöva vänta på en jävla beställning.. Beställde wiispel från webhallen den 3 o inte fan har dom kommit än.

Kollar min mail hela tiden, men det enda jag får e reklam..

Vill ha mitt mail!!!! NU!!!


Ovido - Quiz & Flashcards