Sweeterica

Direktlänk till inlägg 22 mars 2010

Precis som mamma

Av Erica Eriksson - 22 mars 2010 17:07

Ta inte illa upp nu lilla mamma. Allt är skrivet med glimten i ögat o DU VET hur du är..

Jag insåg alldeles nyss att jag är precis som min mamma (trodde att jag hade lyckats ungå det men icke). När jag insåg detta så va jag tvungen att skratta lite för mig själv.

Hur är då min lilla mamma?

Jo, hon är århundradets pedant och pryttel o piff galen. På gamla dar har pedanteriet lugnat sig lite men piffandet är precis som förr.

Mamma är helt fel utbildad. Hon är socialpedagog men jag tror att hon är satt på denna jord för att piffa till den. Hon borde vara inredningsarkitekt. Skulle vara perfekt som amerikansk hemmafru med rosetter o änglar överallt.

Min kära far hävdar att det va efter äktenskapet med min mor som han började hata prydnad o pryttlar. Haha!! Det stämmer säkert.

Jag själv har oxå gått ifrån mammas stil.. Jag älskar visserligen oxå att piffa men min stil är less is more!!!!

Jag måste faktiskt tacka min mor för min kärlek till inredning o piff. För jag måste säga att det finns MÅNGA därute helt UTAN smak o känsla.. Men det är en annan historia.

Men nu va det inte piffet som va fel... Det är jag bara tacksam för.

Nu handlade det om pedanteriet.. När jag va liten så fanns det alltid en disktrasa i mamma hand..

När jag blev lite äldre (runt 12-13) så började jag städa vårat hus för att få mer månadspeng. Det slutade alltid med att mamma inspekterade och flyttade tillbaka prydnadspryttlarna. Jag lärde mig precis hur dom skulle stå men det va alltid fel på en milimeter eller två.

Man kan inte klaga för mycket på det. Jag är nog uppväxt i det renaste huset i världen. O helt utan allergier! Annars hävdar jag att det är bra för småbarn med lite skit i hörnen. Lite skit rensar magen. Kan ju vara så att "skiten" fick jag i mig när mamma torkade näsan på mig med disktrasan..

Jag har allt haft mina pedantiska sidor som jag tror kommer från mamma.

Tex så kunde jag aldrig ha på mig ett klädesplagg mer än en gång och om man duschar så måste ALLT bytas ut och slängas i tvätten inklusive handdukar..

Har dock slutat med detta beteende och trodde att jag inte hade nått sånt kvar (eller nu ljuger jag, det ploppar upp titt som tätt, det finns alltid ett eller två eller flera plagg i tvätten som inte behöver tvättas). Det va detta jag insåg idag.... Jag har inte ändrats ett skit bara blivit lite mer tålmodig..

När jag kom hem så började jag plocka o städa lite (får passa på medans energin finns där, den kan ta slut precis när som helst). Plockade lite tvätt o bytte lakan i sängen. "Råkade" sno Sebastians byxor för att slänga i tvätten. Han kom på mig!! Attans!! Fick inte tvätta dom..

Det som gjorde att jag stannade upp o skrattade för mig själv va att efter tvätten så började jag plocka i köket. Plockade ur diskmaskinen och plockade in det smutsiga. Passade på att slänga in kattmatskålarna oxå.. O satte igång maskinen.

Sebastian kom ut i köket o frågade efter kattskålarna och talade om att han diskade dom för hand igår....

Sen frågade han efter en kopp som stod på diskbänken o sa: men jag va inte färdig med den!!

Så jävla typiskt Eriksson.. Jag snor hans kläder för att JAG minsann MÅSTE tvätta och jag snor hans glas o koppar för att JAG minsann inte kan använda ett glas mer än en gång...

Så nu har jag insett att jag är mer pedant än jag visste.. Typiskt! Men nu fick jag nått att arbeta med..

Lite duktig är jag iallafall.. Just nu är det vrålskitigt (enligt mig iallafall) hemma och jag gillar läget (försöker iallafall). Ingen idé att städa när det renoveras o grejas hela tiden.. Just nu väntar vi på lön..

Jag försökte väl städa lite idag. Igår sa jag att ni ALDRIG ska underskatta synen av eran muff, idag säger jag att ni ALDRIG ska underskatta vikten av en dammsugare. Dom är fan värda sin vikt i guld.. Vi har inga dammsugarpåsar kvar så jag fick sopa idag. Men det går inte att sopa mattor. Det går inte att sopa helt rent heller.

Vi har valt att skita i att köpa nya eftersom att pengarna nästan är slut. Mat eller påsar.. Då väljer vi mat.

Visst! Om det vore sån jävla panik så är det faktiskt bara att ta från sparpengarna men det vill jag inte, så jag gillar läget... Det jag menar är bara: underskatta aldrig vikten av en dammsugare....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erica Eriksson - 6 oktober 2010 20:40

Jag har skaffat en ny blogg: http://sweeterica.wordpress.com vi syns där, kram ...

Av Erica Eriksson - 3 oktober 2010 21:46

Jag är så puckad. Har ingen koll på läget alls idag.. Så jävla trött. Skrev ju inlägg imorse om gårdagen och laddade upp bilderna till bloggen men la ju inte in dom i inlägget.. O detta kommer inte jag på förrän nu.. Hade även en plan på att ändra ...

Av Erica Eriksson - 3 oktober 2010 10:24

Fy fan va roligt vi hade igår.. Fanns tillfällen när vi kiknade av skratt (jag o Cecilia iallafall). Medans jag o Cecilia hängde i köket o gjorde färdig middagen så va grabbarna o barnen i vardagsummet. Skönt med en barnfri stund. Sen käkade vi. ...

Av Erica Eriksson - 2 oktober 2010 14:36

Just nu sitter jag o mölar i mig dumle o dricker redbull... Mindre nyttigt men orkar inte bry mig just nu.. Har en snygg kille i knät oxå som jag nästan pussar ihjäl. Jag är så glad att jag har en biffig, halvtjock unge. Dom blir så jävla goa att pus...

Av Erica Eriksson - 1 oktober 2010 22:25

Jag har shoppat skor eller stövlar.. Jag är så jävla glad att dom hade stövlar för tjocka, feta vader. O nu beklagar jag mig inte för att jag är tjock. Mina ben är tjocka även om jag är smal. Jag har alltid haft problem att köpa stövlar. Jag har begå...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards