Sweeterica

Alla inlägg den 21 mars 2010

Av Erica Eriksson - 21 mars 2010 14:17

Njae, städningen har jag fortfarande inte fått tummen ur o göra men till mitt försvar så har jag gjort annat o inte bara legat i soffa o glott på dumburken. Jag har rensat lite papper. Satt in i pärmar m.m Har faktiskt lagt in alla räkningar så dom är färdiga att dras så fort stålarna trillar in, gjort en stående överföring till vårat gemensamma konto. Duktig tjej eller hur? Känner mig nöjd!

Jag älskar verkligen att organisera, så jag har på ett väldigt bra sätt undvikt städningen. Mycket roligare att sortera papper. Längtar ohyggligt mycket till att vi ska köpa byrån till bebisrum så att jag kan organisera där oxå.. Har ju fått massa grejer nu som ska få en egen plats.

Detta har vi fått/lånat hittills:

Massa kläder

Babygym

Lakan

Täcke, kudde

Madrass till lite större säng (när spjälsängen åker ut)

Böcker (mest som vi har köpt själva)

Speldosa som ska hänga över sängen. Va fan heter dom??? Står helt still ju!!!

O några leksaker


Jag har äntligen lyckats få fram min favvosmak på glass.. Hoppas att det funkar lika bra med yoghurt..

Lyckan med att åka utomlands är att få äta kokosglass o kokosyoghurt men det är ju FAAAN lögn att hitta i sverige. Sebastian har varit gullig och försökt blanda glass med kokosflingor o visst smakar det lite kokos men inte samma sak. När vi va i Tyskland så hittade vi en typ kokossirap (typ essens) som vi köpte. Jag testade den nu. Blandade med vaniljglass och la i lite kokosflingor för att få till feelingen... MMMMMMM va gott det va!!!


Mobil heter det ju för fan!!!!!! Sängmobil!!!!


Vi har kontaterat att våran bebis är en bra bebis.. Jag stod o glodde i spegeln förut o insåg att jag inte har lika mycket fläsk på ryggen längre.. Sebastian höll med. Kan ju inte vara annat än positivt...

Vi konstaterade snabbt att det måste ju vara så att bebis har ätit upp fläsket. Mycket bra bebis!!!

Keep up the good work!!!


Av Erica Eriksson - 21 mars 2010 10:17

Vilken skön förmiddag jag har haft.. Vaknade tidigt (som vanligt) och smet upp innan Sebastian. Hoppade in i badrummet o hade en sån där tjejstund (få inga idéer i huvudet nu). Jag nopprade ögonbryn m.m rakade benen o muffen m.m

Jag måste säga en sak till alla kvinnor därute. Underskatta ALDRIG synen av eran muff, för det kommer en dag då magen är ivägen. Jag har inte sett min muff på länge.

Min kära sambo har erbjudigt sig att ansa därnere åt mig men jag känner att jag vill behålla nån mystik i förhållandet en stund till iallafall (fram till förlossningen om inte annat), så jag sliter fram spegeln o sätter igång. Det går ganska bra faktiskt. Jag kan ioförsig inte svara på om jag missar nått men skit i det. Sålänge jag är nöjd så får alla andra finna sig i det (inte SÅ många som ser, så det är nog mest sambon som får finna sig i det)..

Efter mitt ansande så blev det en skön dusch.. Inte dumt alls!!

Sen plockade jag undan lite. Behöver städa!! Sa att jag skulle städa igår men av nån skum anledning så va min soffa och dumburk en roligare aktivitet. Lyckades få tummen ur o städa badrummet iallafall. Jag hoppas att energin bara infinner sig och jag ska studsa ur soffan och slita fram städpryttlarna. Hm får väl se om det lyckas!?

Just nu kommer det absolut inte att lyckas. Jag dukade fram en god frukost o började äta. Mums! Jag tror att frukosten är det godaste målet på hela dagen. Medans jag satt där o mölade i mig så tyckte bebis att det va skönare att lägga sig på min magsäck, så huxflux blev jag så mätt att jag inte orkar röra mig. Så nu tänker jag sitta i soffan tills maten har smält eller tills bebis flyttar sig.


Apropå bebis så levde han rövare imorse.. Herregud va han sparkade därinne. Det va synd att Sebastian sov för hela magen studsade. Han måste ha fått i sig extasy på nått sätt. Man kan ju tro att han tröttade ut sig, men icke! Man har rört sig mer eller mindre hela förmiddagen nu.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards