Sweeterica

Direktlänk till inlägg 24 maj 2010

Back again

Av Erica Eriksson - 24 maj 2010 11:47

Nu är jag tillbaka igen.. Har en förmåga att tappa bort mig ibland men nu är jag hittad...

Har några bortförklaringar faktiskt.

1. Jag har inte haft tid

2. Jag är alltid trött

3. jag har jobbat

4. katterna hällde vatten äver datorn så den har varit på lagning.

Dåliga va!! Men dom är sanna..

Nu har jag jobbat min sista dag på länge så nu tror jag att jag har tid, ork o vilja..

Saknar faktiskt bloggen när jag inte skriver..

Ok! Nu ska jag lyckas att sammanfatta dom senaste 2-3 månaderna....


Detta har hänt:

Ännu fler som jag känner har ploppat sina bebisar. Vi är två kvar (Jag o Ylva).

Hittils har 8 bebisar ploppat ut detta år. Fantastiskt va!

Jag valde rätt år att skaffa barn på..


Jag o Sebastian har varit på Olivers dop (Anna & Brunos nya tillskott)

  Camilla & Oliver. Han är en liten budda. Så söt o snäll. Han va tyst på hela dopet..


Vi har grejjat lite hemma o shoppat massa grejer på Ikea..

Inte bara bebissaker!! Vi har faktiskt inte shoppat mycket alls till bebis. Det kommer nu när vi åker till Tyskland och till Ullared på hemvägen.

Vi har mest shoppat till hemmet..

En gigantisk skänk, 2 små billybokhyllor, ett skötbord, hyllor till bebisrum och till köket, en hemmabio, parabol, lådor under sängen o massa småkrafs..

Så nu är min plan (har faktiskt haft planen länge) att jag ska spendera tiden fram till att bebis kommer med att sortera, organisera o städa vårat hem.. Åh vad jag har längtat efter detta (Erica i sitt esse).


Bebisrum är nästan klart nu..


Jag har blivit lite större o fetare. Ingen kan påstå att jag inte har gravidmage!!

Alla frågar om det inte är flera därinne och säger att jag ser sprickfärdig ut..

Men det är 6,5 veckor kvar så större lär jag ju bli.

   

Men jag älskar att vara gravid. Visst, det finns många baksidor o inte alltid så skönt men det är underbart ändå..

Helt fantastiskt att känna det lilla livet därinne..

Han har vänt sig helt nu, huvudet ner o fötterna upp o ryggen utåt. Han har visserligen mest legat med huvudet neråt men inte med ryggen ut..

Jag & Sebastian har valt namn på lilltrollet nu men det är hemligt så ingen får veta nånting.. HAHA!!!

Nått ska ni fan undra över!!


Katterna har vi terroriserat ordenligt senaste tiden. Qvintus är nakenfis för att husse o matte tröttnade på alla vita hår överallt, Siri är badad typ 1000 gånger för att hon har mjäll

    Men dom verkar klara av det ganska bra..


Vi har äntligen fått upp draperierna på garderoben. Min älskling gjorde det och visade sig vara riktigt huslig..   Sötnos!!!


När jag o Thomas på jobbet var o handlade på Ikea en dag så såg vi nått fantastiskt roligt.. Ett äldre par som kom körades i en kvaddad bil.. Gubben hade lagat bilen med kontorstejp & ett plåster   Så jävla roligt!! Men den höll ju visserligen ihop..


Det har ju hänt massa mer under senaste tiden men vem fan kommer ihåg det..

Nu skiter jag i dåtiden o blickar framåt istället..

Min närmaste framtid består i att vi ska till Tyskland på onsdag o stannar där till nästa måndag.. Där ska vi hälsa på svärmor mfl. och hämta vagnen och massa andra grejer.

På hemvägen blir det en tripp till Ullared för att shoppa loss ordentligt...


Det va alles för tillfället för jag är hungrig nu...




 
 
Ingen bild

Yvonne

24 maj 2010 20:16

Typiskt, bara för att jag kommer till Göteborg på fredag, så ska du iväg... :(

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erica Eriksson - 6 oktober 2010 20:40

Jag har skaffat en ny blogg: http://sweeterica.wordpress.com vi syns där, kram ...

Av Erica Eriksson - 3 oktober 2010 21:46

Jag är så puckad. Har ingen koll på läget alls idag.. Så jävla trött. Skrev ju inlägg imorse om gårdagen och laddade upp bilderna till bloggen men la ju inte in dom i inlägget.. O detta kommer inte jag på förrän nu.. Hade även en plan på att ändra ...

Av Erica Eriksson - 3 oktober 2010 10:24

Fy fan va roligt vi hade igår.. Fanns tillfällen när vi kiknade av skratt (jag o Cecilia iallafall). Medans jag o Cecilia hängde i köket o gjorde färdig middagen så va grabbarna o barnen i vardagsummet. Skönt med en barnfri stund. Sen käkade vi. ...

Av Erica Eriksson - 2 oktober 2010 14:36

Just nu sitter jag o mölar i mig dumle o dricker redbull... Mindre nyttigt men orkar inte bry mig just nu.. Har en snygg kille i knät oxå som jag nästan pussar ihjäl. Jag är så glad att jag har en biffig, halvtjock unge. Dom blir så jävla goa att pus...

Av Erica Eriksson - 1 oktober 2010 22:25

Jag har shoppat skor eller stövlar.. Jag är så jävla glad att dom hade stövlar för tjocka, feta vader. O nu beklagar jag mig inte för att jag är tjock. Mina ben är tjocka även om jag är smal. Jag har alltid haft problem att köpa stövlar. Jag har begå...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards