Sweeterica

Alla inlägg den 31 maj 2010

Av Erica Eriksson - 31 maj 2010 20:15

Nu har jag kommit hem från tyskland.

Hade det skitbra, men borta bra... som man säger.


Onsdagen:

Vi åkte kl 04.00 på natten mellan tisdag o onsdag till Trelleborg där vi tog färjan till Sassnitz. Väl i Tyskland så åkte vi till banken (som va stängd) o sen till kvarterskrogen o åt lite medans vi väntade på att Sebastians mamma slutade jobbet..

Vi tog det lugnt på kvällen och åkte till garaget (ligger en bit bort) o hämtade min otroligt efterlängtade barnvagn. Hade ju aldrig sett den live, bara på bild på internet.. Tillbaka i lägennheten så monterade Sebastian ihop den och jag måste säga att jag är kär (i barnvagnen alltså)(i Sebastian oxå). Så jäkla nöjd över vårat val av vagn..

Sovproblem: Vi sov i svärmors och hennes sambos säng. Vi gjorde det sist oxå för att svärmor tycker att vi ska sova i en riktig säng. Gulligt! Men deras säng är stenhård. Det funkade sist men nu är jag tjockare, större och har svinmycket foglossning. Fy i helvete va ont det gjorde i mina höfter, jag sov inte ett skit. Va på väg att lägga mig i soffan men såg att svärmor låg där. Då blev jag gråtfärdig mitt i natten. Sebastian bara sov o jag satt i sängen o grinade. Försökte med kudden under höften men det gick inge bra. Sov inte ett skit på hela natten.


   


Tjocksmock 


Torsdagen:

Sebastian åkte till banken för att fjompa till nägra ärenden och jag stannade hemma o duschade o tog det lugnt. Sen kom han tillbaka o vi åkte till tandläkaren (Sebastian går hellre till tandläkaren i Tyskland än i Sverige för att det är så jävla dyrt i Sverge). Herregud va tråkigt det är att sitta o vänta.. O så jävla varmt dom hade därinne. Sebastian tyckte att det va varmt o va fan tycker gravidonisse då.. Kokande!!!

Fy fan va jag svettades..

Sen åkte vi till Stralsund o shoppade. Vi började på Spiele Max (barnaffär) o hittade lite smått o gott

Nalle Puh lampa till väggen

Nalle Puh nappflaska

Badhjälp

Solhatt/keps

och ett pussel (till oss vuxna)

Sen tog vi en tripp till Real (typ IcaMaxi) och shoppade alkohol till oss och mamma och en hel del mat (inga kylvaror)som inte finns i sverige. Notan slutade på ca 1600 (Ops!) men det är det värt..

Sovproblem: Inatt sov vi på bäddsoffan i vardagsrummet. Bättre men fan va hårt det va där oxå.. Fick lite sömn iallafall men inte tillräckligt. Ont som fan igen!!

På morgonen så snodde jag Sebastians sida efter att han gick upp o märkte att den sidan va mjukare. Bådar gott för kommande natt...


Fredag:

Vi åkte och träffade Sebastians farmor. En skitgo tanta!! Henne har jag fattat ordentligt tycke för. Hon är precis som en farmor ska vara. O hon lagar asgod mat (hon har tydligen jobbat men att laga mat i en skola). Vi blev bjudna på lunch och fika medans vi var där.

Vi fick lite cholkad med oss hem och tre par stickade sockar till bebis (stora, så han får vänta tills dom passar), men dom va så fina att vi funderar på att fråga om hon har lust att sticka till oss oxå..

Vi fick även 50 euro för att handla något till bebis..

Det roliga är att dagen innan så tittade vi i ett reklamblad och såg en bilbarnstol för 47 euro så vi åkte o köpte den på en gång. Planen va egentligen att köpa en bilbarnstol på blocket för ca 500 spänn men nu fick vi en sprillans ny för samma pris.

Köpte en söt body oxå. Så nu har farmor gett våran bebis en bilbarnstol och en body i present.. Glada blivade föräldrar..

När vi kom tillbaka så hade vi fått paket. Vi hade beställt bebisgrejer som levererades. Tyvärr så kom inte allt så svärmor kommer att skicka det till sverige när det kommer till henne.

Mest synd är det att skötväskan inte kom men det är ju ett fett ilandproblem så jag ska nog klara mig alldeles utmärkt ändå..

På kvällen gick vi till kvarterskrogen och träffade en del av Sebastians gamla vänner. Trevligt men det blir lite långtråkigt för fröken Eriksson som inte fattar nått..

Sovproblem: Låg på andra sidan av bäddsoffan. Åh!! Va mycket bättre.. Va så trött att jag sov som en stock.. Ända problemet var att jag va tvungen att klättra över Sebastian för att kunna gå o kissa.. Smidig som en flodhäst..


  Krogen


Lördag:

Fullspäckat schema. Vi började dagen med att åka till Usedom. Det är den andra största ön i Tyskland. Det va otroligt fint.. Vi gick på stranden och bland hotellen. Ett riktigt semester paradis. Fantastisk strand och otroligt fina hus (hotell).

Efter det så åkte vi tillbaka till Karlsburg och tittade på en fotbollsmatch. Mindre spännade för mig men jag passade på att sola lite (eller bränna mig).

Jag tog en nap efter fotbollen o sen va det dax att dra oss till trädgården (lite som våra kolonistugor) för att grilla..

Jättetrevligt o mysigt.

Sovproblem: Helvete va varmt det va.. Varmt täcke, varm säng o varm sambo som vill ligga nära.. Sov inte mycket alls...


       


Söndag:

Sebastian och lillebror Florian åkte och tittade på fotboll och jag stannade kver hemma o latade mig. Sebastian blev lite ledsen o kinkig för det betydde att han inte kunde dricka öl på matchen (han va tvungen att köra).

Sen tog vi en tripp till krogen för att säga hejdå till lite folk o där träffade vi en av Sebastians bästa vänner o killen pratade engelska. Helt jävla fantastiskt!!

Jag kunde kommunicera med en tysk för första gången på hela resan..

Efter det så kollade vi på Avatar hela familjen. Dubbad till tyska, tur att det fanns engelsk text på dvdn.

Måste säga att den filmen inte är så dum.. Sen va det dax att sova, skulle upp 4:45 för att hinna till färjan o åka hem till Sverige.

Sovproblem: Va det nån som trodde att att jag skulle sova hela natten?? Jo men visst!! Lika varmt o jävligt igen... Sista gången som jag va uppe o kissade så va klockan 4;15, ingen idé att lägga sig igen då. Tog en dusch för att svalka mig istället.


    Klockan på krogen. Nån som ser nått konstigt med den????


Måndag:

Uppe med tuppen!!

Resan till sverige gick kalasbra fast 4 timmar känns jävligt långa ibland. På vägen hem tog vi en tripp till Ullared för att fröken Eriksson ville shoppa. Sagt o gjort!!

Kom ut från gekås 5300 spänn fattigare. Hej hopp!!

Men nu har vi nästan allt till bebis.. Underbart!

Vi shoppade lite kläder och annat krafs till oss vuxna också..

Sovproblem: Inte ett enda jävla problem alls.. Tillbaka i min egen säng. Jag sov som ett barn. Underbart!!!


    Vi har shoppat lite

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards