Sweeterica

Av Erica Eriksson - 23 juli 2009 23:10

Väl framme promenerade jag in på Skansen.. Gick först till Skansen akvariet o kollade in djuren.. Va en riktigt duktig tjej o klappade på en spindel... Nu jävlar ska alla tycka att jag e grym!!! Massa pengar i terapi för att klara det... Stolt Eriksson!!! Dutti!!

Fortsatte till nordiska djuren o hoppade in i ett o annat hus för att sen hur vi levde förr.. Spanade på både hus o djur på vägen.. I jakten på Bergbanan (typ linbana) hittade jag en guidad tur i ett litet tåg... Klart jag måste åka med det tåget.. Sagt o gjort!! Hade en kalasbra tur runt Skansen.. Hade visserligen redan promenerat förbi alla ställen vi va på... Men fick reda på lite intressanta saker.. bla att kyrkan är jättepopulär att gifta sig i.. Populärsat i Sthlm.. Fast sen kom nått viktigare.. man kan gifta sig borgerligt på Skansen i fin miljö... Najs!!!!

Sen åkte jag linbanan ner för att sen promenera upp igen på tt annat ställe.. Hade ju faktiskt inte sett allt.. Sen blev jag trött o latade mig. Hittade nämligen en rulltrappa ner till Entrén.. Gött!! Sen kände jag att det va nog dax för en kissepaus...

Resten av alla bilder kommer på facebook när jag kommer hem till Gbg...

Lämnade Skansen nöjd o glad

Av Erica Eriksson - 23 juli 2009 22:58

Imorse va det dax att stiga upp vid 9...

Fixade mig och gick till bussen..

Bussjävel försenad... Tro fan det!! E det inte så det är..

Jag har kommit på några roliga saker med SL. Väldigt konstiga tidtabeller.. Jag måste tänka varje gång jag läser en.. märkligt.. I Gbg står tiden från den hållplats du står i.. Alltså i busskuren.. Svårt att förklara..

Ok exempel från idag... Jag ska åka från Västertorp (hållplatsen) till slussen.. På tabellen i kuren står bara vissa hållplatser, så den jag åker ifrån finns inte med.. Då måste jag tänka, vilken hållplats som står på tabellen ligger närmast min hållplats o sen lägga till eller dra ifrån nån minut.. Jävligt meckigt!!!

I Gbg hade det stått från Västertorp i busskuren..

Jaja... över till nästa roliga grej.. Bussen som kom va en ny buss.. Den hade säkerhetsbälten!!! Roligt va!! Bra men roligt!!

Den sista är mycket positiv.. Detta har jag tänkt över ända sen jag flyttade till Gbg.. När man går på bussen i Sthlm så väntar man på sin tur... Man står alltså i kö.. Helt fantastiskt!!

Jag kom fram till slussen iallafall o begav mig till gamlastan o tog Djurgårdsfärjan över till Skansen

Av Erica Eriksson - 22 juli 2009 22:51

Inte gjort nått avanserat idag heller, men varit lite mer aktiv än igår... Men va fan man måste vila ibland oxå... Jag hade väl semester...

Nåja... Satte igång med gräset igen.. Skönt när det inte är ett måste, utan min egen idé för att ha något att göra. När det inte är ett måste så kan man skita i det när man vill... Jag trimmade faktiskt en hel del idag.. Mitt i trimmandet tyckte jag att det såg ut som nått rörde sig..men äh!! Ja fortsatte på samma ställe.. såg ju ut som en träbit..

Whoa!! Den rörde sig igen!!

Slutade genast o kollade lite bättre...

En stor jävla padda som plattade ut sig efter marken för att inte bli ihjältrimmad av mig... Lite halväckligt va det faktiskt!!

Sen kom solen fram så jag passade på att sola o pladdrade med Cecilia i ca tre timmar.. Vi hade massa att snacka om..

Skönt att prata ordentligt!!

Av Erica Eriksson - 21 juli 2009 10:43

Jag har inte gjort ett skit på hela dagen....

Begav mig ut för att trimma gräset lite o så blir det ösregn.. Det fanns inte med i mina planer...

Satt inne framför datorno tvn.. Svårt att hitta på massa grejer när man inte är i sitt eget hem..

Lite senare fick jag araben o kännde att jag måste ut.... ut, ut, ut... Letade som en idiot efter ett koppel till Otto (pappas golden).. Klart man inte hittar nått i den här röran... Gick ut på tomten o hittade ett blått rep.. Det duger alldeles utmärkt.. Sen gick jag o Otto på långpromenad... Så himla skönt!!

Blir nog en imorgon oxå....

Av Erica Eriksson - 20 juli 2009 13:26

Nu är jag hos pappsen iallafall...

Har inte hittat på så mycket idag..

Jessica (älsta lillasystern) va den enda som va hemma när ja kom..

Jennifer kom efter en stund... Jag va så jävla död att jag somnade i soffan en stund.. Så skönt!!! Pappa sa att jag såg sliten ut.. Mm hygglo!!

Jennifer trodde att jag fyllde 25... I löv min syster... Pappa trodde 27-28.. Ingen koll.. Är du så gammal sa han!! Dum pappa!! Kan man byta ut kanske..

Pappa meckade med gamla bilen en stund, den ska säljas o det är en fördel om det rullar då.. Jag stod där o hängde med homon en stund o drack cider... Fan nu har jag druckit varenda dag på min semester... No wonder att jag är trött o sliten..

Tog lite kort på tomten o huset..

Vi åt en god middag på altanen...

Mums!!

Min pappa kan laga mat ( bör han ju kunna eftersom han hade resturang o va kock)... Gotti gotti iallafall!!

Av Erica Eriksson - 20 juli 2009 12:27

Nu är det dax att garva åt klanten Eriksson igen.. Fast det är inte mitt fel.. Jag skyller på SL... Dumma korkade bussar som borde lämnats in på lagning för länge sen...

Hm, iallafall så åkte jag från centalen till slussen o vidare ut på Värmdö.. Köpte smsbiljett för att det är enkelt... När jag satt på bussen mot värmdö så kollade jag på TV i mobilen för att fördröja tiden lite... Batteriet blev kasst o den dog... Skit, men vad spelar det för roll tänkte jag, är ju strax framme så vem fan behöver mobilen....

ALDRIG tänka så!!!!!

Ringklocksfanskapet på bussfan funkade ju inte så den stannade ju inte vid min hållplats.. Istället fick jag gå av nästa som är Fågelbro... Det går inte att promenera tillbaka på vägen (Ingen plats o för mycket trafik), kan ju fan inte ta bussen tillbaka för mobilen är död o busshafförerna tar inte emot kontanter längre.... Bajs, bajs, bajs oxå!!!

Det är helt enkelt bara att promenera till alla jävla kilometrarna till Fågelbro..

Golfbutiken kom först, så jag fjäskade med dom om lite el till mobilen.. Hängde där en stund o spanade i shoppen lite..Farligt men jag höll mig ifrån shopping...

När mobilen hade lite batteri så promenerade jag tillbaka hela vägen igen o tog bussen tillbaka...

Av Erica Eriksson - 20 juli 2009 12:24

Va uppe okristligt tidigt idag, men nu sitter jag på tåget på väg till Sthlm.

Har haft en underbar vecka i Norrland men det ska bli skönt att komma därifrån..

Så många släktingar som ska träffas o ändå träffa jag nog inte en tredjedel av dom..

Får se vad jag hittar på i Sthlm

Av Erica Eriksson - 19 juli 2009 12:21

Nu har det varit middag i Kjell o Carinas sommarstuga..

Vi hade det jättetrevlig o garvade en del..

Kul att träffa allihop, det har inte jag gjort på flera år..

Gotti, gotti va det!!

Det blev en rymt tidig kväll för mig... Trött som fan o ska upp 04:30 imorgon för att åka till Sthlm..